Gjestevurderinger
Total vurdering | 8,4 / 10 | |
Rengjøring | 8,8 / 10 | |
Oppfylte forventningene | 8,1 / 10 | |
Mat og drikke | 7,7 / 10 | |
Rom / leilighet | 8,4 / 10 | |
Service | 7,8 / 10 |
Siste gjestevurderinger
Anne-Marie,
MInnesund
Bekreftet gjest: 2023-03-31
Siri,
Egersund
Bekreftet gjest: 2023-03-03
Roar,
Hvitsten
Bekreftet gjest: 2023-03-03
Tore,
LILLEHAMMER
Bekreftet gjest: 2023-02-10
Azra,
Kløfta
Bekreftet gjest: 2023-01-27
Sven,
Råde
Bekreftet gjest: 2023-01-27
Ann,
Fjellhamar
Bekreftet gjest: 2023-01-20
Ivar,
Kapp
Bekreftet gjest: 2023-01-20
Ida,
Oslo
Bekreftet gjest: 2023-01-06
Mari,
Brumunddal
Bekreftet gjest: 2023-01-06
En gjestevurdering baseres på den enkeltes innlegg hos TripAdvisor (om reiser og hotell). Den reisende kan ha reist på egen hånd eller med en annen arrangør. Apollo tar ikke ansvar for innhold eller vurderinger.
Totalvurdering
-
Sovekvalitet
-
Sted
-
Rom
-
Service
-
Verdi
-
Renslighet
79% anbefaler hotellet
Utmerket | 812 | |
Veldig bra | 782 | |
Bra | 303 | |
Mindre bra | 124 | |
Dårlig | 93 |
Fem siste vurderinger
Fint hotell, elendig service
Fantastisk seng. Flott rom, men var preg av slitasje. Godt renhold på rommene, veldig fint og utrolig fornøyd med servicen fra renholdspersonellet. Rent og ryddig ellers på hotellet også. Hotellet bærer preg av at det kunne vært femstjerners (eller har vært?), men at det er for slitt og har for dårlig budsjett til å klare det. Hadde all inclusive, usikker om jeg synes det var verdt pengene. Nesten samme mat hver dag. Det var ekstremt (!) lang ventetid på alt. Betjeningen var alt for få, og man måtte vente lenge på hjelp. Ved middagen får man servert drikke èn gang, og er veldig heldig om man får bestille seg mer enn èn drikkevare (og ofte glemte de tilogmed den ene du bestilte). Aldri et smil å få fra betjeningen, de viste tydelig med hele sitt kroppsspråk at de hadde det for travelt. Middelmådig-dårlig underholdning på kveldstid. Kunne risikere å stå et kvarter i barkø da det ofte var bare en bartender som betjente hele baren. Alt i alt kunne dette vært drømmehotellet, om bare betjeningen var litt flere og mer serviceinnstilte.
2 flotte uker
R2 Rio Calma er et estetisk flott hotell, til tross for noe slitasje på rom og møbler. Beliggenheten er topp, rolig både ute og inne. Det er et fint , velstelt og reint uteområde. I motsetning til mange andre store hotell var det god akustikk i spisesalen. Maten var smakfull, men noe mere variasjon kunne ønskes. All betjening var hyggelig. Vi var heldige og fikk et rom med ettermiddagssol og solnedgang, noe vi var svært takknemmelige for !
Betydelig snev av luksus
Hva kan jeg si? Forventet et helt kurant hotell, og fikk den beste "totalpakka" noensinne i syden. En meget velholdt, arkitektonisk perle i kolonialisme-stil, med et fantastisk basseng- og uteområde. Svært god valuta for pengene, med såkalt familierom, sammensatt av to identiske dobbeltrom av meget god standard. Over gjennomsnittet god mat. Eneste drawback, bare for å pirke, var mangel på all-inclusive, all den tid ingen drikke var inkludert i fullpensjon.
oase
En fantastisk oase på Costa Calma, nydelig! Må bare oppleves. Fantastisk arkitektur. Hadde bestilt balkong med havutsikt, men havnet på bakkeplan med utsikt rett i en mur. Gikk rett opp i resepsjonen for å klage og fikk nesten ikke åpnet munnen før de beklaget og vi ble oppgradert til Superior rom og gratis inngang på spa hele uken. Veldig bra renhold, litt harde madrasser/ puter. Hyggelig betjening. Stille og rolig, lite barnefamilier. Vi var alene nordmenn hele uken ( mest tyskere) og de hadde en VG i kiosken.....veldig bra!! Fornøyd med maten, anbefaler halvpensjon. Vil også anbefale saltvannsbassenget, roligere atmosfære der nede ved sjøen, og man slipper å stå opp grytidlig for å ta av solsenger, noe som forøvrig ikke er lov men alle gjør ved det øvre bassenget :-( solsenger der er jo gratis men 3 euro for en solseng ved saltvannsbassenget er vel verdt å spandere. Vi var på venninnetur, men de romantiske omgivelsene inspirerte oss til at vi kommer til å ta med mannfolka neste gang :-)
God service
ROM: Litt harde senger, men det kommer vel an på hva man er vant til. Romslig bad. Plass til egne ting i kjøleskapet (minibaren). Usjenert balkong, men noen steder så det ut til at to rom "deler" balkong. Lytt mellom rommene, slik det er mange steder i Syden. Når naboene over eller ved siden av åpnet balkongdøren eller flyttet på en stol, var det nesten som om vi var i samme rom. Kunne også høre snorking fra naborommet. Stemmer hørtes også fra naborommene, men ikke selve ordene. Sover man "lett" kan dette være et problem. MAT: Godt utvalg på buffeten som hører med til halvpensjonen. Variert, med spesielle temakvelder til middag, f.eks. italiensk, spansk, orientalsk, internasjonalt, osv. Begrenset utvalg på vinkartet (kun spansk for øvrig, men det er jo tross alt Spania). Drakk man ikke hele flaska den ene kvelden, kunne den settes bort og merkes med romnummeret, sånn at vi kunne ta resten neste dag. For øvrig glutenfritt brød etc. til frokost (må spørre, for det settes ikke fram automatisk). SERVICE: God og effektiv service i spisesalen, både av kelnere og kokker. Meldte fra i resepsjonen om et problem med dørlåsen til rommet; det ble tatt hånd om med det samme av resepsjonen og en vaktmester. Så fin service her også. Mange tyske gjester på hotellet, så det virket som om flere blant personalet hadde tysk som hovedspråk i tillegg til sitt morsmål, selv om det også fungerte med engelsk hos de fleste. Ingen av hushjelpene vi traff, kunne engelsk eller tysk, så her gikk det på spansk. BAD (bortsett fra bassengene): En stor strand noen hundre meter nord for hotellet. Ingen fasiliteter. En annen strand litt lengre unna (i Costa Calma) med solstoler, parasoller, dusjer og øvrig strandservice. Begge strender innen vanlig gangavstand.
© TripAdvisor