Kontakt oss
– vi ser frem til å hjelpe deg! 😊
Nedenfor finner du, hvor og hvordan du kommer i kontakt med Apollo – alt etter dine ønsker og behov.
📞 Telefon 21 01 75 40
Åpningstider Mandag-fredag: kl. 09.00-16.00. Lørdag: kl. 10.00-14.00 Søndag: Stengt
Chat Mandag-fredag: kl. 09.00-16.00 E-post: apollo@apollo.no
Send oss gjerne en reiseforespørsel her

Gruppe & konferanse
Er dere flere enn 20 personer som trenger hjelp til å planlegge en gruppe-, event- eller konferansereise? Kontakt oss gjerne for et kostnadsfritt forslag. Send oss en gruppeforespørsel
Telefon: 21 01 75 41 Åpningstider: Mandag-fredag kl. 09.00 - 15.00
Send oss en gruppeforespørsel
Har du glemt igjen noe på reisemålet? Klikk på linken nedenfor for å se hvordan du kan få hjelp til å ettersøke dette.
Var det noe som ikke fungerte på reisen, eller har du andre synspunkter?
Øvrig informasjon
Ofte stilte spørsmål
Betalingsfrister 35 eller flere dager til avreise
Depositum betales innen 24 timer etter bestilling. Restbeløpet forfaller 35 dager før avreise *) 34 eller færre dager til avreise Reisen betales umiddelbart via Mitt Apollo (betaling via bank er ikke mulig).
Vær oppmerksom på at reisen automatisk kan bli kansellert dersom betaling ikke er registrert innen betalingsfristen. Hvis reisen skal betales samme dag som du bestiller reisemål betaling gjøres med kort på apollo.no.
*) Unntak: For reiser med rutefly og bestemt reiselengde må du betale depositum samtidig som du bestiller reisen. Betaling via bank er ikke mulig; bruk et av våre andre betalingsalternativer. Pass på at alle navn er med i bestillingen, og at disse er skrevet nøyaktig slik de står i passet. Flyselskapet tillater som regel ikke endring, avbestilling, endring av navn eller bytte av reisende.
For våre reiser med rutefly og fleksibel reiselengde (se Alt om reisen - fleksibel reiselengde) må betalingen gjøres samtidig med bestilling uavhengig av hvor lang tid det er til avreise. Betaling via bank er ikke mulig; bruk et av våre andre betalingsalternativer.
Depositum for reiser innen Europa og til Dubai og Egypt er kr 2 000,–/person.
Depositum regnes som en delbetaling av reisens totalpris.
Unntak: For pakkereiser med rutefly inkluderer depositum kostnaden for flybilletten samt depositumsbeløpet ovenfor. Dette beløpet må betales umiddelbart ved bestilling.
Når reisen er fullt betalt vil billetten bli utstedt 14 dager før avreisen på Min Reise.
Dersom du ønsker å printe billetten/reisedetaljene kan du downloade den som en PDF-fil på din telefon eller printe den fysisk. Ved innsjekking på flyplassen har du kun behov for flybooking referansen og pass.
Du vil ikke få tilsendt flybilletter separat på e-post dersom du reiser med et charterfly. Billetten viser avreisetidspunkt for din reise(alle tider er lokale tider.) Dersom det skjer endringer etter at billetter er ustedt, vil du motta informasjon fra oss via e-post eller SMS til kontakt informasjonen som er oppgitt i bestillingen. Det er derfor viktig at kontaktinformasjonen som er registrerte i bestillingen er korrekte.
OBS: Du mottar ikke separate flybilletter på mail, hvis du reiser med et charterfly.
Kort tid til avreise
Bestiller du en reise mindre enn 14 dager før avreise, vil Billett/Reisedetaljer være tilgjengelig på Min Reise så snart du har betalt reisen.
På alle våre charterreiser i Europa er det kun håndbagasje som er inkludert i prisen. Det vil si at dersom du ønsker å sjekke inn kofferten din må du betale for det. Dette gjør du samtidig som du bestiller reisen eller ved å loggen inn på Min Reise etter bestilling.
Reiser du med SAS, Widerøe, Aegean Airlines og Braathens er det følgende regler som gjelder:
SAS (SK)
Voksne og barn over 2 år med kjøpt bagasje
20 kg innsjekket bagasje + 5 kg håndbagasje. For en reise på minst 3 uker kan innsjekket bagasje maksimalt veie 30 kg, håndbagasje kommer i tillegg. Barn opptil 2 år kan ta med trillevogn eller barnevogn uten kostnad (maks vekt 20 kg).
De tillatte målene på håndbagasjen er maks: 55x40x23 cm
Widerøe (WF)
5 kg håndbagasje er inkludert i reisens pris. Når du bestiller reisen kan du kjøpe et kolli innsjekket bagasje, som kan veie maks 20 kg + 5 kg håndbagasje.
De tillatte målene på håndbagasjen er maks: 55 x 40 x 20 cm.
Braathens (BIX)
Voksne og barn over 2 år med kjøpt bagasje
Maks 15 kg innsjekket bagasje + 5 kg håndbagasje.
De tillatte målene på håndbagasjen er maks 50x40x25 cm.
Aegean Airlines (A3)
Voksne og barn over 2 år med kjøpt bagasje
Maks 23 kg innsjekket bagasje + 8 kg håndbagasje.
De tillatte målene på håndbagasjen er maks 56x45x25 cm
Informasjon om øvrige flyselskap og informasjon om bagasje for barn og spedbarn finner du her.
Du kan bestille og betale tilvalg på reisen som f.eks innsjekket bagasje, mat på flyet eller transport på reisemålet ved å logge inn på Min Reise
Hvis det er kort tid til avreise,kan du også kontakte vårt kundesenter i våre åpningstider på telefon 21 01 75 40 for hjelp.
Våre åpningstider er mandag-fredag: kl 09.00-16.00. Lørdag:10.00-14.00. Søndag: Stengt.
De fleste flyselskaper tilbyr muligheten for å forhåndsbestille favorittsetet ditt om bord (mot avgift).
Reiser du med SAS, Widerøe, Aegean Airlineseller Braathens kan du logge deg inn på Min reise for forhåndsbestilling av sete om bord:
Setereservasjon SAS Charter (SK)
Du kan tidligst bestille 120 dager før avreise og senest 4 dager før avreise.
Bestilling gjøres ved å logge inn på Min Reise
Vær oppmerksom på at du ikke er garantert plass ved siden av hverandre dersom du ikke har forhåndsbestilt dette før avreise.
Aegean Airlines (A3)
Du kan tidligst bestille 180 dager før avreise og senest 48 timer før avreise.
Bestilling gjøres ved å logge inn på Min Reise
Vær oppmerksom på at du ikke er garantert plass ved siden av hverandre dersom du ikke har forhåndsbestilt dette før avreise.
Widerøe charter (WF)
Du kan tidligst bestille 120 dager før avreise og senest 3 dager før avreise.
Bestilling gjøres ved å logge inn på Min Reise
Din bestilling vil først være tilgjengelig 24 timer etter at bestillingen er gjennomført hos Apollo. Har du avreise i mars/september, åpner setebestillingen senere enn normalt på grunn av sesongskifte.
Det er viktig å merke seg at man ikke er garantert å sitte ved siden av hverandre hvis man ikke har forhåndsbestilt seteplasser før avreise.
Braathens (BIX)
Du kan tidligst bestille 120 dager før avreise og senest 4 dager før avreise.
Bestilling gjøres ved å logge inn på Min Reise
Vær oppmerksom på at du ikke er garantert plass ved siden av hverandre dersom du ikke har forhåndsbestilt dette før avreise
Det kan variere fra flyselskap til flyselskap om de tilbyr online check-in. Nedenfor har vi laget en oversikt over de vanligste flyselskapene.
SAS Charter (SK)
Du kan sjekke inn online 7 dager før avreise. Utgående online innsjekking er åpen fra 7 dager til 72 timer før avgang. Hvis du ikke har sjekket inn på nett, kan du sjekke inn ved innsjekkingsautomatene på flyplassen.
Vær oppmerksom på at online innsjekking ikke er mulig for reiser til Tyrkia, Gambia, Kypros og Egypt.
Braathens (BIX)
Du kan sjekke inn online 7 dager før avreise. For utreise er online innsjekking åpen fra 7 dager til 3 dager før avreise. Bagasjemerker og bagasjeinnlevering skjer ved innsjekkingsskranken på flyplassen, hvor du også har mulighet til å sjekke inn hvis du ikke allerede har gjort det.
Aegean Airlines (A3)
Du kan sjekke inn online 7 dager før avreise. For utreise er online innsjekking åpen fra 7 dager til 12 timer før avreise. Bagasjemerker og bagasjeinnlevering skjer ved innsjekkingsskranken på flyplassen, hvor du også har mulighet til å sjekke inn hvis du ikke allerede har gjort det.
Reiser med rutefly
Reiser du med med rutefly, vil det være mulig å sjekke inn online hos de fleste flyselskapene. Dette gjøres via flyselskapet hjemmeside, normalt tidligst 48 timer før avreise. Ofte har flyselskapet en funksjon som heter check my booking/manage my booking eller tilsvarende.Denne kan benyttes ved å logge inn med flyselskapets referanse nummer/din individuelle PNR(passanger name reference), som fremgår av dine reisedokumenter.
Reiser du med et annet flyselskap enn de som er nevnt ovenfor, kan du finne mer informasjon på Min Reise.
Vi anbefaler at man er på flyplassen minst 2 timer før avreise dersom du reiser med charterfly innenfor Schengen. Skal du reise med rutefly eller utenfor Schengen anbefaler vi at du er på flyplassen minst 3 timer før avreise.
For mer informasjon om flyreisen se https://www.apollo.no/min-reise/alt-om-charterreisen/flyreisen/flyreisen.
På reiser med charterfly f.eks SAS Charter (SK), Braathens Widerøe (BIX), Aegean Airlines(A3) eller Widerøe (WF)
Ved innsjekk på flyplassen sjekker du inn på automat. Du taster da inn din fly referanse eller bestillingsnummer på innsjekkingsautomaten og skriver ut boardingkort og bagasjelapper.
Dersom du har forhåndsbestilt bagasje fester du selv bagasjelappen på din koffert og avleverer den der det er skiltet med Bagage-Drop og flyselskapets navn. Hvis du har bestilt assistanse på flyreisen skal du henvende deg til innsjekkingsskranke for å sjekke inn.
Når du ankommer flyplassen kan du hvilke automater og innsjekkingsskranker som gjelder for din avgang på flyplassens informasjonsskjermer.
Hvis du reiser med rutefly f.eks Emirates,Norwegian eller SAS Rutefly
Ved innsjekk på flyplassen sjekker du inn på automat. Du taster da inn din fly referanse (ditt PNR nummer med 6 siffer/bokstaver) på innsjekkingsautomaten og skriver ut boardingkort og bagasjelapper.
Du fester selv bagasjelappen på din koffert og avleverer den der det er skiltet med Bagage-Drop og flyselskapets navn. Hvis du har bestilt assistanse på flyreisen skal du henvende deg til innsjekkingsskranke for å sjekke inn.
Når du ankommer flyplassen kan du hvilke automater og innsjekkingsskranker som gjelder for din avgang på flyplassens informasjonsskjermer.
Barnevogn kan, uavhengig av flyselskap, medbringes uten ekstra kostnad. Vognen skal pakkes i godkjent plastpose for transport. Slike poser kan kjøpes på flyplassen. Det er også mulig å leie kraftigere beskyttelsesutstyr, f.eks. Airshells og Prampack, på noen flyplasser.
Din reise med oss skal være mer enn bare en ferie. Derfor kan du enkelt komme i kontakt med oss eller våre samarbeidspartnere på reisemålet for informasjon, råd og tips.
Korrekt kontaktinformasjon finner du på Min reise under Velkomstinformasjon. Informasjonen er tilgjengelig fra dagen før avreise og frem til reisen er avsluttet.
Hvis det skulle oppstå problemer under reisen, er vi tilgjengelige for å hjelpe. Avhengig av hvor du reiser tilbyr vi forskjellige typer service:
Apollo Service, Lokal Service eller Apollo Service Line.
Hvilken type service og tilgjengelighet som gjelder for ditt reisemål, kommer frem på vår hjemmeside under oversikten om reisemålet og fanen Servicenivå. Du kan også lese mer om våre forskjellige typer service på https://www.apollo.no/min-reise/service.
OBS: Er det noe man ikke er fornøyd med på reisen, er det viktig at man kontakter oss så på reisemålet snart som mulig om eventuelle reklamasjoner.
Er man på et reisemål uten Apollo personale, må man henvende seg til vår lokale samarbeidspartner eller vår Apollo Service Line uten ugrunnet opphold hvis man oppdager mangler. Dersom man ikke kontakter oss under reisen, kan dette få betydning ved utmåling av eventuell kompensasjon.