Kontakt oss

Under finner du, hvor og hvordan du kommer i kontakt med oss alt etter dine ønsker og behov.

Ofte stilte spørsmål

1. Hvor mye bagasje kan jeg ta med?

På alle våre charterreiser i Europa er det kun håndbagasje som er inkludert i prisen. Det vil si at dersom du ønsker å sjekke inn kofferten din må du betale for det. Dette gjør du samtidig som du bestiller reisen.

Reiser du med SAS, Widerøe, Corendon Airlines og Novair er det følgende regler som gjelder:

  • SAS: 5 kg håndbagasje er inkludert i reisens pris. Når du bestiller reisen kan du kjøpe et kolli innsjekket bagasje, som kan veie maks 20 kg + 5 kg håndbagasje. Merk at du med SAS kan oppgradere til SAS Charter Plus. Da kan du ha med deg 30 kg innsjekket bagasje + 8 kg håndbagasje.
  • Widerøe: 5 kg håndbagasje er inkludert i reisens pris. Når du bestiller reisen kan du kjøpe et kolli innsjekket bagasje, som kan veie maks 20 kg + 5 kg håndbagasje.
  • Corendon Airlines: 5 kg håndbagasje er inkludert i reisens pris. Når du bestiller reisen kan du kjøpe et kolli innsjekket bagasje, som kan veie maks 20 kg + 5 kg håndbagasje.
  • Novair: 5 kg håndbagasje er inkludert i reisens pris. Når du bestiller reisen kan du kjøpe et kolli innsjekket bagasje, som kan veie maks 20 kg + 5 kg håndbagasje.


Informasjon om øvrige flyselskaper samt informasjon om ekstra bagasje og spesialbagasje finner du her.

2. Kan jeg bestille busstransport på en reise med Apollo?

Charterreiser

Skal du på en charterreise så selger vi transport helt til hotellet du har bestilt. I de tilfeller hvor det er behov for båttransport, så er også dette inkludert. Du bestiller transport samtidig som du bestiller reisen. Den kan kun kjøpes tur/retur.

Kun fly

Vi selger dessverre ikke transport for gjester med kun fly.

Fleksible pakkereiser

På noen av våre fleksible pakkereiser med rutefly så er det mulig å kjøpe transport til hotellet. I disse tilfellene får du denne valgmuligheten i bestillingsprosessen. På storbyreiser tilbyr vi stort sett ikke transport. Da anbefaler vi at du kontakter hotellet du skal bo på og spør hvilken transportmulighet som er den beste.

3. Kan jeg forhåndsbestille sete på en reise med Apollo?

De fleste flyselskaper tilbyr muligheten for å forhåndsbestille favorittsetet sitt om bord (mot avgift).

Reiser du med Novair, SAS eller Widerøe kan du klikke deg videre på linkene nedenfor for å bestille sete:

Merk at du ikke kan sperre et sete inne, det vil si at hvis dere er to personer som reiser sammen må dere velge vindussete A og midtsete B eller hver sin midtgang C og D.

Her finner du mer informasjon om setereservasjoner dersom du reiser med et annet flyselskap.

4. Kan jeg forhåndsbestille taxfree-varer på en reise med Apollo?

Har du bestilt en charterreise og flyr med flyselskapene Novair, SAS eller Widerøe har du mulighet til å forhåndsbestille taxfree-varer. Disse varene står i flysetet ditt på utreisen og/eller på hjemreisen.

Øvrige flyselskaper vi samarbeider med tilbyr ikke muligheten for å forhåndsbestille taxfree-varer.

5. Hvordan betaler jeg reisen min?

Fristen for betaling av reisen er avhengig av hvor lenge det er til avreise. Vær oppmerksom på at reisen automatisk vil bli avbestilt hvis betaling ikke gjort innen forfall. Hvis reisen må betales samme dag som du bestiller, må dette gjøres med kredittkort på apollo.no.  

Dager før avreise

Betalingsfrist

35 eller mer

Depositum betales innen 8 dager. Restbeløpet forfaller 35 dager før avreise. *)

34 dager eller mindre

Reisen betales umiddelbart med kredittkort via Mitt Apollo.


*) Unntak:
For reiser med rutefly og bestemt reiselengde må du betale depositum samtidig som du bestiller reisen. Pass på at alle navn er med i bestillingen, og at disse er skrevet nøyaktig slik de står i passet. Flyselskapet tillater som regel ikke endring, avbestilling, endring av navn eller bytte av reisende.

For våre reiser med rutefly og fleksibel reiselengde (se Alt om reisen - fleksibel reiselengde) må betalingen gjøres samtidig med bestilling uavhengig av hvor lang tid det er til avreise.

Mer info om betaling finner du her.

6. Hva gjør jeg hvis jeg har glemt å bestille transport, mat på flyet eller bagasje?

Har du glemt å bestille mat på flyet, transport, bagasje eller andre tilleggstjenester kan du logge deg inn på «Mitt Apollo» og bestille det der.

Trenger du hjelp? Kontakt oss på chat eller telefon 21 01 75 40.

7. Er det et felles reisedokument for hele reisefølget? Må jeg printe den ut og ta den med på reisen?

Alle som er på samme bestillingsnummer har samme reisedokument. Det er imidlertid ikke nødvendig å skrive ut reisedokumentet for å reise, og vi oppfordrer deg til å spare papir og miljøet ved å bruke reservasjonsnummeret og flyreferansen din.

8. Hva inkluderer halv- og helpensjon?

Halvpensjon vil si at frokost og middag er inkludert i prisen, mens helpensjon vil si frokost, lunsj og middag. I begge tilfeller kommer drikke i tillegg, som betales direkte på hotellet.

Dersom det er noen avvik i forhold til dette så vil det være informert om på hotellsiden under overskriften «Måltider».

9. Kan jeg beholde rommet etter klokka 12.00 på avreisedagen?

Hotellene våre har, som alle andre hotell, fast utsjekk klokka 11 eller 12. Dersom du ønsker å beholde rommet lengre må du kontakte resepsjonen når du ankommer hotellet for å høre om dette er mulig.

10. Hvem kontakter jeg hvis jeg har en klage mens jeg er på ferie?

Er du på en charterreise og trenger bistand på reisemålet kan du kontakte vårt servicepersonale. Telefonnummeret finner du i appen vår eller på billetten din.

Spørsmål-ikon

Spørsmål & svar

Vanlige spørsmål og svar fra våre kunder.

telefon-ikon

Kundeservice

21 01 75 40

Åpningstider:

Mandag-fredag: kl. 09.00-16.00
Lørdag: kl. 10.00-14.00
Søndag: Stengt

E-post: [email protected]

Merk at e-post til kundesenteret besvares i våre åpningstider.

Send reiseforespørsel

 

Epost-ikon

Gruppe & konferanse

Er dere flere enn 20 personer som trenger hjelp til å planlegge en gruppe-, event- eller konferansereise?
Kontakt oss gjerne for er kostnadsfritt forslag.

Send en forespørsel
 

Telefon-ikon

Telefon

Gruppeavdelingen vil være stengt 2.-4. oktober grunnet intern opplæring.

21 01 75 41

Mandag-fredag kl. 09.00-15.00

 

Bagasje-ikon

Gjenglemt bagasje

Har du glemt igjen noe på reisemålet?
Klikk på linken nedenfor for å se hvordan du kan få hjelp til å ettersøke dette.

Les mer om gjenglemt bagasje
Chat-ikon

Chat

Korte spørsmål - korte svar

Åpningstider: 

Mandag-fredag: kl. 09.00-16.00

Apollo Sports

 

For spørsmål om våre sportshotell og treningsreiser,
kontakt oss på:
E-post: [email protected]
Instagram: @apollosports
Facebook @apollosportsnordic


Temareiser med TEMA


Telefon: 23 96 39 85
E-post: [email protected]

Reklamasjon-ikon

Reklamasjoner

Var det noe som ikke fungerte på reisen, eller har du andre synspunkter?
 

Les mer om reklamasjoner

Apollos kundesenter i Oslo

Vi holder for tiden vårt kundesenter i Oslo stengt for besøk. 
 

Adresse: Postboks 339 Sentrum, 0101 Oslo Telefon21 01 75 40.