Kontakt oss


Ofte stilte spørsmål

1. Hvor mye bagasje kan jeg ta med?

På alle våre charterreiser i Europa er det kun håndbagasje som er inkludert i prisen (med unntak av flyvninger med Norwegian). Det vil si at dersom du ønsker å sjekke inn kofferten din må du betale for det. Dette gjør du samtidig som du bestiller reisen.

Reiser du med Novair, SAS eller Widerøe er det følgende regler som gjelder:

  • Novair: 5 kg håndbagasje er inkludert i reisens pris. Når du bestiller reisen kan du kjøpe et kolli innsjekket bagasje, som kan veie maks 20 kg i tillegg til 5 kg håndbagasje.
  • SAS: 5 kg håndbagasje er inkludert i reisens pris. Når du bestiller reisen kan du kjøpe et kolli innsjekket bagasje, som kan veie maks 20 kg + 5 kg håndbagasje. Merk at du med SAS kan oppgradere til SAS Charter Plus. Da kan du ha med deg 30 kg innsjekket bagasje + 8 kg håndbagasje.
  • Widerøe: 5 kg håndbagasje er inkludert i reisens pris. Når du bestiller reisen kan du kjøpe et kolli innsjekket bagasje, som kan veie maks 20 kg + 5 kg håndbagasje.


Informasjon om øvrige flyselskaper samt informasjon om ekstra bagasje og spesialbagasje finner du her.

2. Kan jeg bestille busstransport på en reise med Apollo?

Charterreiser

Skal du på en charterreise så selger vi transport helt til hotellet du har bestilt. I de tilfeller hvor det er behov for båttransport, så er også dette inkludert. Du bestiller transport samtidig som du bestiller reisen. Den kan kun kjøpes tur/retur.

Kun fly

Vi selger dessverre ikke transport for gjester med kun fly for sommeren 2020. For vintersesongen 2019/2020 kan du kontakte oss direkte på chat eller telefon (21 01 75 40) for å bestille dette.

Fleksible pakkereiser

På storbyreiser og andre reiser med rutefly er det ikke mulig å bestille transport. Vi anbefaler at du kontakter hotellet du skal bo på og spør hvilken transportmulighet som er den beste.

3. Kan jeg forhåndsbestille sete på en reise med Apollo?

De fleste flyselskaper tilbyr muligheten for å forhåndsbestille favorittsetet sitt om bord (mot avgift).

Reiser du med Novair, SAS eller Widerøe kan du klikke deg videre på linkene nedenfor for å bestille sete:

 

Her finner du mer informasjon om setereservasjoner dersom du reiser med et annet flyselskap.

Merk at du ikke kan sperre et sete inne, det vil si at hvis dere er to personer som reiser sammen må dere velge vindussete A og midtsete B eller hver sin midtgang C og D.

4. Kan jeg forhåndsbestille taxfree-varer på en reise med Apollo?

Har du bestilt en charterreise og flyr med flyselskapene Novair, SAS eller Widerøe har du mulighet til å forhåndsbestille taxfree-varer. Disse varene står i flysetet ditt på utreisen og/eller på hjemreisen.

 

Øvrige flyselskaper vi samarbeider med tilbyr ikke muligheten for å forhåndsbestille taxfree-varer.

5. Hvordan betaler jeg reisen min?

Charterreiser

Fristen for betaling av reisen avhenger av hvor lenge det er til avreise. Vær oppmerksom på at reisen vil bli avbestilt hvis betalingen ikke er fullført innen fristen.

Er det mer enn 42 dager til avreise kan du betale via nettbanken din eller med kort. Kontonummer og kidnummer finner du på bestillingsbekreftelsen din. Ønsker du å betale med kort kan du gjøre det her.

Dersom det er mindre enn 42 dager til avreise må reisen betales med kort når du bestiller reisen.

Fleksible pakkereiser

De fleksible pakkereisene må betales med kort når du bestiller reisen.

6. Hva gjør jeg hvis jeg har glemt å bestille transport, mat på flyet eller bagasje?

Har du glemt å bestille mat på flyet, transport, bagasje eller andre tilleggstjenester kan du logge deg inn på «Min side» og bestille det der.

Trenger du hjelp? Kontakt oss på chat eller telefon 21 01 75 40.

7. Er det én felles billett for hele reisefølget? Må jeg printe den ut og ta den med på reisen?

Alle som er på samme bestillingsnummer har samme billett, og du trenger ikke å ha med en papirversjon på reisen. Det er nok å ha billetten tilgjengelig elektronisk.

8. Hva inkluderer halv- og helpensjon?

Halvpensjon vil si at frokost og middag er inkludert i prisen, mens helpensjon vil si frokost, lunsj og middag. I begge tilfeller kommer drikke i tillegg, som betales direkte på hotellet.

Dersom det er noen avvik i forhold til dette så vil det være informert om på hotellsiden under overskriften «Måltider».

9. Kan jeg beholde rommet etter klokka 12.00 på avreisedagen?

Hotellene våre har, som alle andre hoteller, fast utsjekk klokka 11 eller 12. Dersom du ønsker å beholde rommet lengre må du kontakte resepsjonen når du ankommer hotellet for å høre om dette er mulig.

10. Hvem kontakter jeg hvis jeg har en klage mens jeg er på ferie?

Er du på en charterreise og trenger bistand på reisemålet kan du kontakte vårt servicepersonale. Telefonnummeret finner du i appen vår eller på billetten din.

Spørsmål-ikon

Spørsmål & svar

Vanlige spørsmål og svar fra våre kunder.

Telefon-ikon

Telefon

21 01 75 40

Mandag-fredag kl. 09.00-16.00

Lørdag og søndag: Stengt

 

Epost-ikon

Gruppe & konferanse

Er dere flere enn 10 personer som trenger hjelp til å planlegge en gruppe-, event- eller konferansereise?
Kontakt oss gjerne for er kostnadsfritt forslag.

Send en forespørsel
 

Telefon-ikon

Telefon

21 01 75 40

[email protected]

Mandag-fredag kl. 09.00-15.00

 

Bagasje-ikon

Gjenglemt bagasje

Vi kan hjelpe deg med å etterlyse gjenglemt bagasje via våre reiseledere på reisemålene.

Les mer om gjenglemt bagasje
Chat-ikon

Chat

Chatten er midlertidig stengt.

 

Chat med oss

Apollo Sports

 

For spørsmål om våre sportshotell og treningsreiser,
kontakt oss på:
E-post: [email protected]
Instagram: @apollosports
Facebook @apollosportsnordic


Temareiser med TEMA


Telefon: 21 00 08 20
E-post: [email protected]

Reklamasjon-ikon

Reklamasjoner

 Er du misfornøyd med noe vil vi ha beskjed med en gang, slik at vi kan gjøre vårt beste for å løse problemet.
 

Les mer om reklamasjoner

Apollos kundesenter i Oslo

Vi holder for tiden vårt kundesenter i Oslo stengt for besøk. 
 

Adresse: Postboks 339 Sentrum, 0101 Oslo Telefon21 01 75 40.