Fremgang med hackathon
Denne uka ble store mengder av kunnskap delt. En gruppe kom så pass langt i et hackathon at en løsning for første steg i bestillingsprosessen ble implementert allerede under Tech Week.
– Det var mitt personlige høydepunkt på reisen, ettersom denne koblingen av kompetanse ikke ville vært mulig om disse teamene ikke hadde sittet sammen. De oppgavene som ble gitt under øvelsene var alle realistiske komponenter fra reisebransjens store utfordring- nemlig det å gjøre bestillingsprosessen optimal for kunden, sier Olof Norell.
– Det jeg lærte mest av var av Hackathonet, som varte en hel dag. Det var fantastisk å ta del av alle idéer og tanker, og se hva vi faktisk kan få til på så pass kort tid når vi jobber fokusert med et oppdrag og samarbeider teamene i mellom, forteller Therese Davidsson Pajala.
En intensiv uke gir resultater. Øvelsene ga en kick-start til tiltak og komplekse oppgaver å ta tak i. Men alt kan ikke prioriteres.
– Noen ting var mer konkrete. De kunne vi begynne å jobbe med umiddelbart, mens andre var av mer visjonær karakter. Vår prioritering etterpå har vært i tråd med alt annet vi gjør, å prioritere det som gjør Apollo-opplevelsen bedre for våre kunder, sier Olof Norell.