Billetter

Du vil motta billetten tidligst 20 dager før avreise. Har du bestilt reisen på internett eller oppgitt e-postadresse ved telefonbestilling, vil billetten bli tilsendt pr. e-post. I e-posten finner du en link til din billett. Skriv ut billetten og ta denne med på reisen. Har du valgt å betale avgift for papirbillett (fra 1. januar 2018 kr 150,-) mottar du billetten i posten. Du kan også skrive ut din egen billett på apollo.no (tidligst 20 dager før avreise). 

Billetten viser nøyaktig hva du har bestilt og dette legges til grunn for innkvartering på reisemålet. Det er kundens ansvar å kontrollere at opplysningene på billetten stemmer. Billetten vil også vise den nøyaktige tidtabellen for reisen din. Vær oppmerksom på at de angitte tidene er landets lokaltider. På enkelte reiser kreves separate flybilletter, se informasjon under avsnittet om ruteflybilletter.

NB! For å unngå papirdokumentavgiften må du oppgi e-postadressen din i steg fire i bookingen. 

Kort tid til avreise
Kjøper du en reise med kort tid til avreise, anbefaler vi at du registrerer din e-postadresse i bestillingen, slik at du får billetten tilsendt på e-post. Pga. sen postgang kan det være problemer med å motta billetten i posten i tide. Du kan også skrive ut billetten på apollo.no, Min reise, når reisen er fullt betalt. Du kan også hente ut billetten på flyplassen mot en avgift. Husk at du selv er ansvarlig for  å kontrollere avreisetidspunktet for din reise.

Ruteflybilletter
En del av våre reiser går med rutefly. Billett til flyreisen (electronic ticket receipt), praktisk informasjon om flyreisen og Apollo-billett (hotell, transfer osv.) vil bli sendt pr. e-post ca. 14 dager før avreisen til den oppgitte e-postadressen i bestillingen. Har du ikke registrert e-postadresse i bestillingen, vil billettene bli sendt pr. post. Skulle du ikke ha mottatt denne billetten senest 7 dager før avreise, er det viktig at du tar kontakt med oss.

En ruteflybillett er et personlig verdipapir og skal behandles deretter. Det er viktig at ditt navn på ruteflybilletten er korrekt stavet og stemmer med navnet i passet ditt. Ev. feil må meddeles umiddelbart når bestillingsbekreftelsen er mottatt. Påtales dette senere kan flyselskapet ta en ekstra kostnad for navnendringen, noe som da belastes kunden. Noen flyselskaper aksepterer ikke navnendring, og i slike tilfeller må man kjøpe ny billett (kostnad for opprinnelig billett refunderes ikke).

Viktig
Alle billetter er verdipapirer med unike bestillingsnummer og passord, og må behandles deretter. Misbruk som følge av at man har delt informasjonen med andre er den reisendes ansvar, og eventuelle økonomiske konsekvenser må bæres av den reisende selv.