3. Reiser med formål
En reiseform vi har sett tendenser til over flere år er treningsreiser, men det som en gang var forbeholdt spesielt interesserte er nå blitt en trend blant alle målgrupper. Hos Apollo er det reisearrangørens rendyrkede sportshotell som troner salgslistene – og bak bestillingene finner vi alt fra familier, vennegrupper og soloreisende til eliteutøvere.
- Reiser med fokus på trening og velvære har blitt så trendy at det har fått sitt eget kallenavn; tranformational trips. Vi reiser rett og slett med formål om å utvikle oss, trene, dyrke egeninteresser og møte likesinnede – og det har ført til at rekordmange også begir seg ut på reisefot på egenhånd. På våre treningsreiser med Therese Johaug, er eksempelvis over halvparten av de som reiser soloreisende, sier Rivera.
Trenden er også blitt et faktum for seniorene, som er mer aktive enn noen gang. Interessen etter aktivitetsfylte ferien er blitt så stor, at Apollo utviklet et reisekonsept tilpasset målgruppen 55 +: Apollo Silver. I tillegg lanserer reisearrangøren i år temabaserte eventuker, med blant annet fokus på fysisk aktivitet og dans!
4. Én reise, flere reisemål
Mens 90-tallet for lengst har gjort comeback i motebildet, pryder 80-tallet reisebildet i 2024. Øyhopping er nemlig tilbake for fullt! Etter at Apollo lanserte sine første kombinasjonsreiser har interessen økt så voldsomt at reisearrangøren i år utvider satsingen ytterligere. Bare i Hellas kan nordmenn velge mellom hele 65 ulike kombinasjonsmuligheter – fra øyhopping i Kykladene til to ulike feriebyer på én øy.
- Kombinasjonsreisene våre kan sees på som en oppgradering av den tradisjonelle øyhoppingen. Du kan velge mellom utallige ulike reisemål, hoteller og reiselengder, samtidig som du bestiller alt på forhånd. Du slipper dermed å bekymre deg over utsolgte ferger eller fulle hoteller midt i høysesong, uten at det går på bekostning av eventyret, forklarer Rivera.