Informasjon om din bestilling

Informasjon om bestillingen

Her finner du informasjon om bestillingsbekreftelsen, billetter og avbestilling av reisen. Her kan du også lese mer om vår avbestillingsbeskyttelse som sikrer deg økonomisk hvis du må avbestille reisen.

f

Informasjon om innreiseregler som gjelder for ditt reisemål
Oppdaterte rutiner for sikkerhet og trygghet på reisemålet
Pengene tilbake innen 7 dager ved kansellering
Bestill nå, vent med sluttbetalingen
Endre reisefølge kostnadsfritt
Endre dine tilleggsvalg helt fram til 48 timer før avreise

Bestillingsbekreftelse

Bestilling

Du kan bestille reisen på telefon, apollo.no eller i vårt kundesenter i Kirkegata 15, Oslo. (Vårt kundesenter i Kirkegata 15 er for tiden stengt.)

Bestillingsbekreftelse

Bestillingsbekreftelsen gir detaljert informasjon om reisen din. Her finner du priser, eventuelle rabatter, reisemål, navn på bostedet, rom-/leilighetstype, måltider og foreløpige flytider. Dersom du har bestilt mat om bord på flyet, transport, avbestillingsbeskyttelse, reiseforsikring og andre tilleggsprodukter som utsikt, balkong, utflukter, leiebil og lignende vil også dette stå på bestillingsbekreftelsen. Du er selv ansvarlig for å sjekke at bekreftelsen stemmer overens med hva du har bestilt. Blir feil eller mangler ved bestillingen oppdaget etter at reisen er påbegynt, har du ikke krav på refusjon eller kompensasjon for disse manglene. Det er derfor viktig at du kontakter oss snarest dersom bekreftelsen ikke stemmer overens med din bestilling.

Ved kjøp av våre reiser må man benytte utreisen, ellers blir hjemreisen kansellert. Ønsker du kun en ut- eller hjemreisebillett, kan du bestille våre enveisbilletter. Merk at det for enkelte reisemål ikke er mulig å bestille kun returbillett.

Kontaktinformasjon

Den som bestiller reisen står som hovedbestiller. Eventuelle endringer og avbestilling må alltid gjøres av hovedbestiller (skriftlig eller muntlig). Det er viktig at det registreres et mobilnummer i bestillingen. Eventuelle endringer underveis blir sendt på SMS, alternativt ringt til, dette mobilnummeret, og det er derfor viktig at du har med denne mobiltelefonen på reisen. Skulle du være så uheldig å miste eller bli frastjålet mobilen under ferien, må du kontakte vårt personale umiddelbart med et alternativt mobilnummer vi kan nå deg og ditt reisefølge på. 

Tilslutningsfly

Kommer du til Apollos avreiseflyplass med fly, bør du legge inn en tidsmargin på 3-4 timer mellom ankomst og avreise både på ut- og hjemreise. Det anbefales også at du kjøper en billett som kan endres i tilfelle av innstillinger, forsinkelser og lignende.

Avgangstider

Avgangstidene på bestillingsbekreftelsen er foreløpige. De endelige tidene blir normalt meddelt på billetten. Tidsendringer kan forekomme helt frem til avreise og Apollo kontakter deg dersom det blir endringer etter at du har mottatt billetten. En endring av tidtabeller berettiger ikke til erstatningsreise, prisavslag eller annen kompensasjon.

Forbehold om endringer

Det tas forbehold om at våre priser eller andre opplysninger på apollo.no kan inneholde feil av ulike tekniske årsaker. Eventuelle feil vil bli varslet innen 24 timer nærmeste virkedag, og en eventuelt feil pris vil bli oppjustert.

Billetter

Billetten blir sendt på e-post cirka 14 dager før avreise. 

Billetten viser nøyaktig hva du har bestilt og dette legges til grunn for innkvartering på reisemålet. Det er kundens ansvar å kontrollere at opplysningene på billetten stemmer. Billetten vil også vise den nøyaktige avreisetidspunkt for reisen din. Vær oppmerksom på at de angitte tidene er landets lokaltider.

På enkelte reiser kreves separate flybilletter, se informasjon under avsnittet om ruteflybilletter.

Hvis det er kort tid til avreise

Kjøper du en reise kort tid før avreise, vil billetten alltid bli tilsendt på e-post. Husk at du selv er ansvarlig for å kontrollere avreisetidspunktet for din reise.

Ruteflybilletter

En del av våre reiser går med rutefly. Billett til flyreisen (electronic ticket receipt), praktisk informasjon om flyreisen og Apollo-billett (hotell, transport og så videre) vil bli sendt til deg på e-post ca. 14 dager før avreise. Har du ikke registrert e-postadressen din i bestillingen, vil billettene bli sendt i posten. Har du ikke mottatt billetten senest 7 dager før avreise må du kontakte oss.

En ruteflybillett er et personlig verdipapir og skal behandles deretter. Det er viktig at ditt navn på ruteflybilletten er korrekt og stemmer med navnet i passet ditt. Eventuelle feil må meddeles umiddelbart når bestillingsbekreftelsen er mottatt. Påtales dette senere kan flyselskapet ta en ekstra kostnad for navnendringen noe som da belastes kunden. Noen flyselskaper aksepterer ikke navnendring, og i slike tilfeller må man kjøpe ny billett (kostnad for opprinnelig billett refunderes ikke).

Viktig informasjon

Alle billetter er verdipapirer med unike bestillingsnummer og passord og må behandles deretter. Misbruk som følge av at man har delt informasjonen med andre er den reisendes ansvar, og eventuelle økonomiske konsekvenser må bæres av den reisende selv.

Avbestillingsbeskyttelse – en ekstra trygghet

Vår utvidede avbestillingsbeskyttelse sikrer deg økonomisk dersom du av forskjellige årsaker må avbestille reisen. I tillegg inkluderer den prisgaranti, gratis ombooking og bli boende-garanti. Les mer om avbestillingsbeskyttelse her.

Avbestilling og endring av reisen

Avbestilling må skje straks det foreligger en hindring for å gjennomføre reisen. I reisevilkårene fremkommer det hvordan du skal gå fram for å avbestille. Tilbakebetaling av reisens pris, fratrukket eventuelle gebyrer, vil skje når Apollo har mottatt de nødvendige dokumentene.

Du kan forandre reisedag, reisemål, hotell og lignende mot et gebyr på 500, – per person per endring, dersom Apollo har mulighet til å etterkomme ønskene. Hvis våre kostnader for endring er høyere enn gebyret, blir endringen regnet som avbestilling, og reglene for avbestilling gjelder.

Les mer og avbestilling og endring her