Ankomst og hjemreise

Ankomst og hjemreise

Uforutsett hendelser

Det kan skje endringer på kort varsel grunnet omstendigheter som ligger utenfor Apollos kontroll. Dette kan være værforhold som fører til tidligere avreise, ekstra ventetid eller overnatting.

Transport t/r hotellet og flyplassen

Apollo tilbyr transport på reisemålet. Denne bestiller du samtidig med reisen eller i etterkant ved å logge deg inn på Min bestilling. Våre reiseledere møter deg på flyplassen og viser deg hvor bussen som kjører til hotellet står parkert. I noen tilfeller går transporten med taxi og i blant med båt. Når du skal reise hjem, henter vi deg på hotellet slik at du kommer til flyplassen i god tid. Husk å sjekke i hotellpermen/oppslagstavlen før hjemreise for å være sikker på når bussen henter deg på hotellet. Er du usikker, så ta kontakt med vår servicetelefon for å få informasjon (telefonnummeret finner du på billetten din). Hotellets personale er vanligvis ikke informert om de forskjellige avgangstidene. Verken hotellet eller Apollos reiseleder er ansvarlig for vekking ved avreise.

Transporten til/fra hotellet foregår som regel uten reiseleder fra Apollo.

Ventetid

Ventetid ved flyankomst/-avgang kan forekomme da transferen er felles for flere ankommende/avgående fly. Du kan derfor måtte vente på flyplassen ved ankomst/avreise. Det forekommer at gjester som skal til ulike feriesteder har felles transferbuss. Dette vil påvirke transfertiden, som da kan bli lengre enn den tiden som er oppgitt under respektive feriested. Ved lengre ventetider vil Apollos reiseledere kunne se etter bagasjen. 

Har du bestilt kun fly, kombinasjonsreise eller uten transport t/r

  • Har du bestilt kun flyreise med oss og betalt for transport, går busstransporten til et av Apollos hoteller på reisemålet. Det er ikke mulig å bestille transport til reisemålet der denne går med båt når du kun har bestilt fly.
  • Har du ikke bestilt transport, eller bare bestilt en flyreise med oss, må du være tilgjengelig på mobil for eventuelle endringer i avreisetiden. Vi ringer alltid til det mobilnummeret som er registrert i bestillingen, og det er derfor viktig at du har med denne mobiltelefonen på reisen.
  • På enkelte reisemål, samt på kombinasjonsreiser, skjer byttet mellom reisemålene i noen tilfeller på flyplassen. Transport til/fra reisemålet med taxi, buss eller båt uten reiseleder kan også forekomme.

 

Spesialbagasje

Det er ikke plass til spesialbagasje, sportsutstyr og sykkel på transferbussen, og du er selv ansvarlig for transport av dette t/r ditt hotell. 

Unntak
I vintersesongen kan du bestille plass for sykkel og golfutstyr på bussene t/r hotellene på Gran Canaria, Tenerife, Lanzarote og Fuerteventura. I sommersesongen kan du bestille plass for sykkel og golfutstyr på bussene t/r hotellet på Gran Canaria. 
NB! Gjelder ikke alle reisemål på disse øyene. Bestilles samtidig med reisen eller i etterkant på Min bestilling.

Barnesete på bussen

Barn under to år har ikke eget sete i bussen t/r hotellet. Grunnet store monteringsvariasjoner på barneseter og fordi de fleste bussene vi benytter på reisemålene i EU har topunktsseler, kan dessverre ikke medbrakt barnesete benyttes.

På flyplassen

Når man har passert pass- og sikkerhetskontrollen på flyplassen er det den reisendes eget ansvar å følge med på avgangsinformasjon via høyttaler, tavler og andre anvisninger for å komme med flyet. Den som kommer for sent til flyavgang, må selv stå for utgiftene til hjemtransport.

Bagasje

Man kan ikke påregne at bussjåfør/reiseleder har oversikt over hvem som eier den enkelte koffert/bagasje, og den reisende er selv ansvarlig for å påse at bagasjen kommer med bussen både fra flyplassen ved ankomst og fra hotellet ved hjemreise.