Lost & Found
Her finner du informasjon om hva du skal gjøre hvis du har glemt eller mistet noe på reisen.
Uansett om det dreier seg om noe stort, lite eller noe som betyr noe spesielt for deg så gjør vi vårt ytterste for å finne det og sørge for at det kommer trygt tilbake til deg. merk at vi kun kan hjelpe deg så lenge det er glemt igjen på hotellet eller i bussen mellom hotellet og flyplassen.
Slik går du frem:
Opprett en sak Klikk på lenken under og fyll i skjemaet. Du får en bekreftelse via e-post når vi har mottatt din henvendelse. OBS! Les viktig informasjon om Lost & Found under innen du fyller i skjemaet.
Vi undersøker saken Vi kontakter hotellet eller busselskapet og prøver å finne det du har glemt.
Du hører fra oss Finner vi gjenstanden kontakter vi deg via e-post, sms eller telefon med informasjon om frakt og kostnad.
Hvis vi ikke finner gjenstanden Har du ikke hørt fra oss innen 4 uker betyr det dessverre at vi ikke har funnet gjenstanden du har etterlyst, og saken avsluttes hos Apollo. Merk at avgiften som betales for å sette i gang søket etter det gjenglemte ikke refunderes.
Hva koster det?
Det koster 500,- å opprette en sak
Fraktkostnad kommer i tillegg om gjenstanden blir funnet
Viktig informasjon om Lost & Found: Før du oppretter en sak:
Du kan først opprette en sak hos Lost & Found etter hjemkomst. Er du fremdeles på reisemålet kan du kontakte guidene våre.
Vi kan kun etterlyse gjenstanden hvis du har vært på et reisemål der vi har Apollo-reiseledere. Er du usikker på hva som gjelder for det reisemålet du har vært på kan du kontakte vår kundeservice.
Vi kan kun etterlyse effekter som er gjenglemt på våre hotell eller bussene som kjører mellom flyplass og hotell. Har du glemt noe på flyet, på flyplassen eller et annet sted må du kontakte det aktuelle stedet eller flyselskapet.
Har du glemt noe at annet sted:
Hvis du har glemt noe et annet sted enn på våre hotell eller bussen mellom hotellet og flyplassen kan Apollo i noen tilfeller hjelpe til med å hente gjenstanden og sende denne.
Det er dog en forutsetning at du selv har lokalisert gjenstanden og vet eksakt hvor den er.
Dette gjelder kun på reisemål med Apollo-reiseledere.
Viktig å vite om sending av gjenstander:
Det er ikke alle gjenstander vi har mulighet til å sende. Det at vi finner en gjenstand betyr ikke nødvendigvis kan sende den til deg. Vennligst les informasjonen under for å være sikker på at den gjenstanden du har glemt kan sendes om den blir funnet.
Vi kan ikke sende gjenstander som inneholder batterier. Unntak kan gjøre for slikt som bilnøkler, telefoner, pcer ol. om batteriene kan tas ut.
Vi kan ikke sende kontanter.
Apollo tar ikke ansvar for eventuelle skader som oppstår under transport.
Når gjenstanden er funnet og forsendelsen er bekreftet, avsluttes saken hos Apollo.
Ved eventuelle spørsmål eller reklamasjoner skal man henvende seg til transportselskapet. Du kommer til å få informasjon om fraktselskapet samt eventuelt et sporingsnummer når pakken er sendt.
Alle gjenglemte gjenstander som vi mottar vil vi oppbevare i opptil tre måneder. Om ingen etterlyser gjenstanden, fraktkostnaden ikke betales eller annen opphenting ikke avtales i denne perioden, sendes det videre til gjenvinning.
Det er viktig å merke seg at i perioder da reisemålene våre er stengt for sesongen kan det være måneder da gjenstander oppbevares på vårt kontor, men uten personal på plass som kan håndtere gjenglemte saker.
Har du spørsmål? Kontakt vår kundeservice. Vi håper vi kan hjelpe deg slik at du får tilbake det du har glemt!
Har du glemt noe om bord i flyet eller på flyplassen her hjemme, må du kontakte hittegods avdelingen på flyplassen. Flyselskapet tar alltid med seg gjenglemte gjenstander til avreiseflyplassen. Under finner du kontaktinformasjon til flyplassene:
Har du glemt noe på flyplassen på reisemålet anbefaler vi at du kontakter flyplassen direkte.