
Apollos bærekraftstrategi
Som en del av den nest største reiselivsorganisasjonen i Europa, med tilstedeværelse på mange destinasjoner rundt om i verden, er det en selvfølge for oss å handle bærekraftig. Apollos arbeid er dedikert, ekte og langsiktig.
Vision
Ved å være klar over de negative sidene og konsekvensene av turisme og reise, har Apollo en visjon som tar sikte på å "minimere de negative effektene og maksimere de positive effektene av turisme". Apollo tror på kulturell og menneskelig utveksling og mulighetene turismen skaper.
Globale mål – agenda 2030
I 2015 vedtok FN 17 prioriterte bærekraftsmål (SDG). Disse har gitt retningslinjer og mulighet til å vurdere og prioritere Apollos bærekraftstiltak. Apollo har som mål å bidra til FNs bærekraftsagenda og ved å være Travelife-sertifisert har Apollo bevist at det er en seriøs tilnærming og arbeid innen alle nødvendige bærekraftsområder; menneskerettigheter, miljø, dyrevelferd, menneskelige ressurser, innkjøp med mer Apollo har valgt å prioritere fire av verdensmålene for bærekraftsstrategien som dekker hele kundereisen. Det starter på kontorene i Skandinavia, etterfulgt av flyreiser og ender opp på reisemålene – med Apollos ansatte hjemme og på reisemålene, leverandører og partnere samt kunder. Med utgangspunkt i strategien utarbeides og avtales en årlig handlingsplan for alle Apollos kildemarkeder. Handlingsplanen har både en nordisk og en lokal dimensjon. Den inneholder også aktiviteter og mål både hjemme og på reisemålene.
