Viktig informasjon før du skal reise!

Nedenfor finner du viktig informasjon som du må sette deg inn i før du reiser. I korthet er det to ting du må gjøre å kunne reise:

  1. Fylle ut et digitalt innreiseskjema
  2. Fremvise et gyldig koronasertifikat.

Du kan lese mer om dette i flikene nedenfor.

Obs! Vær klar over at informasjonen om restriksjoner og rutiner vil bli justert om myndighetene endrer sine anbefalinger og beslutninger. Du er selv ansvarlig for å ha korrekte innreisedokumenter, både til landet du skal besøke og ved hjemreise til Norge.

Informasjonen du finner her gjelder for våre reiser sommeren 2021. Det er for tidlig å si hvilke regler og restriksjoner som vil gjelder for reiser vinteren 2021/2022, men sidene vil bli oppdatert så fort ny informasjon foreligger.

Oppdatert 26. juli 2021

Hellas

Her har vi samlet all informasjon om tiltak og rutiner for deg som skal reise til Hellas.

Oppdatering og status fra UD om Hellas.

Lurer du på hvordan stemningen er på reisemålene? Les våre stemningsrapporter her


Krav ved innreise til Hellas

For innreise til Hellas kreves: Innreiseskjema og QR-kode | Koronasertifikat

Innreiseskjema

Ved reise til Hellas kreves:

  • Innreiseskjema og QR-kode
  • Koronasertifikat

Innreiseskjema (Passenger Locator Form)

Alle reisende må fylle i et innreiseskjema senest kl. 23.59 gresk tid (kl. 22.59 norsk tid) dagen før avreise. Gjør det gjerne i god tid før avreise. Alle i reiseselskapet, uansett alder, må registreres i innreiseskjemaet.

Har du spørsmål, har greske myndigheter oppretter en hotline på engelsk: +30 215 560 5151.

QR-kode
Når du har fylt i innreiseskjemaet vil du motta en e-post til e-post adressen du har oppgitt med en link til ditt utfylte Passenger Locator Form (PLF). Kontroller at alle i reiseselskapet som er registrert i samme PLF også er registrert i skjemaet du mottar. Hvis noen ikke er registrert må det fylles ut et eget skjema. Du får tilsendt en QR-kode på e-post; det er denne som kreves for fremvisning på avreiseflyplass og ved innreise til Hellas.

De reisende er selv ansvarlig for at skjemaet er korrekt utfylt og innsendt til rett tid. Er ikke dette gjort, vil du bli nektet innreise til Hellas og kan derfor bli nektet ombordstigning på avreiseflyplassen. I slike tilfeller får du ikke refundert beløpet du har betalt for reisen.

Skjemaer

Du som skal reise er selv ansvarlig for å ha korrekte innreisedokument, i rett tid innen avreise. Har du ikke dette vil du bli nektet innreise i landet og vil derfor allerede på avreiseflyplassen bli nektet ombordstigning. Skulle dette skje vil du ikke få refundert kostnaden for reisen. Merk at om du har blitt ombooket til et annet fly eller om du selv har booket om din reise må du fylle i innreiseskjemaet en gang til med korrekt flightnummer, alternativt oppdatere det allerede utfylte skjemaet med riktig flightnummer samt kontrollere at din antigentest/hurtigtest eller PCR-test fremdeles er gyldig etter den gjeldende tidsrammen. Har du fått endret ditt hotell etter at innreiseskjemaet er innsendt, trenger du ikke foreta deg noe.

Se Re-open EU for å holde deg oppdatert.

Koronasertifikat

 

Koronasertifikat

For å reise inn i Hellas kreves det at alle reisende over 12 år kan fremvise ett av følgende (må fremvises både på avreiseflyplassen og ved innreise i Hellas):

a)      Dokumentasjon/koronasertifikat på at du er fullvaksinert minimum 14 dager før avreise.

b)      Dokumentasjon på immunitet, i form av et positivt covid-19-testresultat (PCR-test).
         Testresultat kan være maks. 6 måneder gammelt, og må være utstedt tidligst 20 dager etter at du fikk påvist Covid-19.

c)      En negativ antigentest (hurtigtest). Denne kan maksimalt være 48 timer gammel ved ankomst til Hellas (se ankomsttidspunkt på billetten din).

d)      En negativ PCR-test. Denne kan maksimalt være 72 timer gammel ved ankomst til Hellas (se ankomsttidspunkt på billetten din).

Du som skal reise er selv ansvarlig for å ha korrekte innreisedokument, i rett tid innen avreise. Har du ikke dette vil du bli nektet innreise i landet og vil derfor allerede på avreiseflyplassen bli nektet ombordstigning. Skulle dette skje vil du ikke få refundert kostnaden for reisen. Merk at om du har blitt ombooket til et annet fly eller om du selv har booket om din reise må du fylle i innreiseskjemaet en gang til med korrekt flightnummer, alternativt oppdatere det allerede utfylte skjemaet med riktig flightnummer samt kontrollere at din antigentest/hurtigtest eller PCR-test fremdeles er gyldig etter den gjeldende tidsrammen. Har du fått endret ditt hotell etter at innreiseskjemaet er innsendt, trenger du ikke foreta deg noe.

Se Re-open EU for å holde deg oppdatert.


Flyreisen

På flyplassen

På flyplassen og om bord på flyet følger alle flyselskap vi samarbeider med retningslinjene fra EASA (European Union Aviation Safety Agency) og nasjonale myndigheter. Dette gjelder alt fra hygiene til innsjekking.

Følgende gjelder på flyplassen:

  • Rutiner for ombordstigning er tilrettelagt for sosial distansering ved å dele opp ombordstigningen i ulike soner. Dette kan innebære at ombordstigningen tar litt lenger tid enn vanlig. Møt derfor opp til flyplassen i god tid før avgang. 
  • Sett deg godt inn i kravene for å reise til din sluttreisemål og sjekk at du oppfyller disse. 
  • Bruk gjerne check in-automatene på flyplassen. Har du forhåndsbestilt flyseter, kan du også sjekke inn online hjemmefra, 2-14 dager før avreise. Da trenger du kun å levere inn bagasjen din ved bagasje drop på flyplassen. 
  • Hold avstand i køene for check-in, i sikkerhetskontrollen og ved gaten. 
  • Som alltid - bli hjemme dersom du føler deg syk. 


Vi minner om de viktigste tiltakene for å unngå smittespredning: Hold deg hjemme hvis du føler deg syk, hold avstand, bruk munnbind, sørg for god håndhygiene og ta hensyn til hverandre. 


Se hva som gjelder på de største flyplassene:
Norge
Kastrup
Hellas
Kroatia
Kypros
Spania 

Her kan du se hva som gjelder for innreise til EU-land. 

Du kan også laste ned appen Re-open EU for å holde deg oppdatert.

 

Om bord på Novairs fly

Våre rutiner baseres på anbefalinger fra lokale myndigheter og EASA, og vi har et nært samarbeid med våre flyplasspartnere. Vårt fokus er å gi deg en sikker, pålitelig og hyggelig reise. Om bord på Novair møter du derfor følgende nye rutiner:

Alminnelige rutiner:

  • Alle fly blir rengjort og desinfisert i henhold til de gjeldende regelverk som gjelder for den respektive flyplass og i henhold til de anbefalinger som EASA angir. 
  • Vi utfører ikke tester før ombordstigning, men hold deg, som alltid, hjemme om du er syk.
  • Alle Novairs fly er utstyrt med HEPA-filter som fanger opptil 99,97% av alle mikrofiber (virus og bakterier). Luften om bord fornyes hvert 2.-3. minutt og sikrer derfor høy luftkvalitet. Luften om bord på et fly presses også ned mot gulvet noe som bidrar til å begrense en eventuell smittespredning.
  • Taxfree kan forhåndsbestilles her. Det vil ikke være taxfreesalg om bord.  
  • For å unngå eventuell trengsel ved på- og avstigning, samt under flyvningen, anbefaler vi at passasjerer sjekker inn det meste av bagasje. Håndbagasjen må plasseres under setet foran deg.
  • Alle setene om bord kan bestilles. I tillegg gjør vi alt vi kan for å holde fysisk avstand om bord, hvilket blant annet innebærer at prosedyrene ved ombordstigning og avstigning er endret. Følg derfor bakkepersonalets og kabinpersonalets instruksjoner. 
  • For alles trygghet om bord, ber vi deg om i mest mulig grad sitte på din plass under hele flyreisen.
  • Når flyet har landet ber vi deg å bli sittende på din plass til kabinpersonalet roper opp at det er avstigning for din rad.
  • I tillegg gjør vi alt vi kan for å holde fysisk distansering om bord noe som gjør at blant annet ombordstigningen og avstigningen er litt endret.
     

Munnbind

  • Kabinpersonalet bruker munnbind under hele flyvningen, som dekker både munn og nese. 
  • Hos Novair er det også inntil videre et krav om at passasjerene bruker munnbind. Unntaket er barn opp til 6 år. Merk at det er passasjerens eget ansvar å ta med munnbind. Uten munnbind kan man nektes ombordstigning.
     

Mat & drikke om bord

  • Når du reiser med Novair kan forhåndsbestille et varmt måltid. Brød samt kaffe og te serveres ikke om bord.
  • Det er salg av snacks og kald drikke om bord. Sortimentet kan være begrenset og variere avhengig av avreiseflyplass. Merk at vi kun aksepterer kortbetaling om bord.
  • Mens du spiser og drikker kan du ta av munnbindet, så snart du har spist og drukket ferdig skal munnbindet settes på igjen.
     

Restriksjonene og rutinene kan justeres dersom myndighetenes anbefalinger og beslutninger endres.

Oppdatert 13. april 2021.

Les mer om ditt flyselskap nedenfor

For informasjon om øvrige flyselskap, klikk på aktuell link under.

Munnbind:

  • Kabinpersonalet bruker munnbind under hele flyvningen.
  • Det er et krav at alle passasjerer bruker munnbind som dekker nese og munn.
  • Barn under 6 år er unntatt bruk av munnbind.
  • Vær oppmerksom på at det er passasjerens ansvar å ha med munnbind. Manglende munnbind kan føre til at du nektes ombordstigning.
  • Visir er ikke akseptert, og de fleste flyselskaper aksepterer kun medisinske engangs munnbind.
  • Det er ikke mulig å få dispensasjon for bruk av munnbind.

SAS

Aegan Airlines

Widerøe

Emirates

Sunclass Airlines

Qatar Airways


På reisemålet

Tiltak i Hellas

For oppdatert informasjon om reiser til Hellas og Covid-19 situasjonen viser vi til UDs hjemmesider for reiser til Hellas.

  • Etter den 24. juni er det ikke lenger krav om bruk av munnbind utendørs. Men det er obligatorisk for voksne og barn over 4 år å ha munnbind i fellesområder og offentlige steder innendørs, samt om bord på kollektivtransport. Barn under 4 år trenger ikke ha munnbind og er unntatt kravet.
  • ​Restauranter og barer er åpne, men serveringen skjer som regel utendørs. Maks 10 personer per bord.
  • For å kunne sitte innendørs på restauranter, barer, i teater, sportsarenaer osv. må man kunne fremvise et gyldig koronasertifikat som gjelder for EU/EØS. Det er et begrenset antall restauranter og barer som har innført dette og vi antar at det ikke vil ha større betydning for turister. Hensikten med tiltaket er blant annet å øke vaksinasjonstakten i Hellas. 
  • Restauranter og barer holder åpent men all servering skjer utendørs. 
  • I en taxi kan det maks være 3 personer inklusive sjåføren. Flere passasjerer tillates kun hvis disse er små barn eller person med behov for assistanse. 
  • I øvrige transportmidler som leiebiler med opptil 5 plasser kan man være maks 3 personer inklusive sjåføren. Flere passasjerer kun hvis disse er små barn eller person med behov for assistanse. I større leiebiler (som van) kan man kun være maks 4 personer inklusive sjåføren, flere passasjerer er kun tillatt hvis disse er små barn under 18 år.
  • Ved reise mellom øyene i Hellas kan krav om testing forekomme. Blir dere berørt av dette vil dere få informasjon av vår reiseleder på plass. 

 

Til UDs reiseråd for Hellas

Transport tur/retur hotellet

  • Som vanlig ønsker Apollos personale deg velkommen på flyplassen og sørger for at du som har bestilt transport kommer til ditt hotell.
  • Kapasiteten på bussene reduseres til 85%. 
  • Det er obligatorisk å bruke munnbind på bussen.

På våre hotell

På grunn av den rådende situasjonen og lokale bestemmelser kan det løpende skje forandringer i hotellenes fasiliteter, service og aktiviteter sommeren 2021.

Innsjekking

  • Hotellene har ulike løsninger for hvordan innsjekkingen skal kunne gjennomføres enklere og for å unngå kødannelse. For eksempel gir noen hotell gjestene mulighet til å sjekke inn online.
  • Utsjekk senest kl. 11.00 og innsjekk tidligst kl. 15.00. For alle gjesters sikkerhet må alle hotellrom/leiligheter være tomme i minst 4 timer for utlufting og rengjøring. Merk at ventetider for å få tilgang til rommet/leiligheten kan forekomme.
     

Rengjøringsrutiner

  • Rengjøringen utvides før innsjekking.
  • Solsenger og parasoller desinfiseres daglig, alternativt benyttes engangsunderlag. 
  • For å begrense antallet personer som oppholder seg i rommene har mange hotell redusert antallet rengjøringsdager. Du kan derfor selv bli nødt til å si ifra om f. eks. manglende toalettpapir. Det samme gjelde bytte av håndklær.
     

Hotellpersonalet

  • Personalet må bruke bruke munnbind.
  • Personalets temperatur vil bli målt hver morgen.
  • Personalet vil måtte gjennomgå hurtigtester hver uke for å kontrollere om de har en pågående Covid-19-infeksjon.  

 

Avstand solsenger & parasoll

  • Ved bassengene og på strendene vil solsenger og parasoller stå med 2-4 meters avstand.
     

Restauranter

  • Sommeren 2021 vil bufféer være tillatt. Flere sikkerhetstiltak er blitt implementert for at det foregår på en trygg måte.
  • I restaurantene vil bordene stå med 1,5-2 meters avstand fra hverandre. 

 

Apollo Service

  • Vi følger selvsagt de lokale myndighetenes retningslinjer og krav, som kan variere mellom landene og over tid.
  • For å unngå smittespredning tar vi nå bort informasjonspermer og annet skriftlig materiale. I stedet kommer informerer vi våre gjester via sms og vår reiseapp
  • Du kommer i kontakt med vårt personale på plass som vanlig 24 timer i døgnet på vår servicetelefon. På utvalgte hoteller treffer du oss også personlig, her kan du lese mer om vår Apollo Service.

 

Sport og trening

For mange av våre kunder er treningsmuligheter i ferien en høy prioritet. Vi ønsker selvsagt at våre gjester skal fortsette å være i aktivitet og ha gode muligheter for å trene. På våre Apollo Mondo-hotell og Apollo Sports-hotell gjelder følgende:

  • I sommer kommer vi til å gjennomføre alle gruppetreningsaktiviteter utendørs.

 

Club Polly & Mino – Apollos egen barneklubb

Vi vet at barnas opplevelse av ferien er det viktigste for mange av våre kunder. Derfor kommer barna fremdeles til å kunne være i barneklubben med Polly & Mino på våre Apollo Mondo-hotell, men med følgende iverksatte tiltak:

  • Alle aktiviteter for barn på våre Apollo Mondo-hotell vil bli gjennomført utendørs.
  • Aktivitetene vil bli tilpasset de krav som stilles i respektive land.
  • Alle områder som benyttes til barneklubbens aktiviteter vil bli rengjort grundig, i henhold til hotellenes nye renslighetskrav. 

Utflukter

For å garantere at du skal kunne oppleve våre utflukter på en trygg måte har vi oppdatert vårt utfluktsprogram og tilbyr nå flere utflukter utendørs.

  • Det er obligatorisk å bruke munnbind på utflukter som er med buss. 
  • Kapasiteten på bussene som benyttes til utflukter reduseres til 85%.

Om du skulle bli syk

  • Kontakt Apollos personale på reisemålets servicetelefon så informerer vi hotellet.
  • Deretter følges de lokale retningslinjene, dette gjelder både deg selv og ditt reiseselskap.

Vi anbefaler alltid våre kunder å ha en reiseforsikring.

På UDs hjemmesider om Hellas og på Re-open EU kan du lese om hva som gjelder for reiser til Hellas.


Generell informasjon

Her finner du mye annet som kan være godt å vite, blant annet de seneste oppdateringene om UDs reiseråd og hvorfor Apollo er det trygge valget.

 

Covid-19 test før du reiser

Koronatest

Mange land krever en negativ PCR-test eller antigen-test for de som skal reise inn i landet. Apollo har inngått et samarbeid med Valida Health som tilbyr Covid-19 tester til reduserte priser for våre kunder.

Du er selv ansvarlig for bestilling, gjennomføring og betaling av testen, og dette er et forhold mellom deg som kunde og Valida Health. Du står naturligvis helt fritt til å velge leverandør av Covid-19 test.

Slik gjør du:

·         Sjekk hvilken Covid-19 test som gjelder for ditt reisemål

·         Bestill time for Covid-19 test på Valida Health 

·         Vær tidlig ute med din bestilling og sjekk at den er innenfor tidsrammen for testresultatets gyldighet (sjekk din billett for ankomsttidspunkt)

·         Husk legitimasjon/pass
 

bestillingssiden til Valida Health finner du all praktisk informasjon om testing.

Testsentre

Valdia Health har testsentre i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du på bestillingssiden for Covid-19 test

Har du behov for å teste deg for Covid-19 på reisemålet?

Her finner du en liste over testsentre på de ulike reisemålene våre.

Se testsentrene her

Alle som ikke er fullvaksinerte eller immune etter Covid-19 sykdom skal, ifølge reglene fra Folkehelseinstituttet, teste seg før hjemreise. Testen må tas de siste 24 timene før avreise fra reisemålet. I tillegg må du registrere deg for innreise til Norge.
Du er selv ansvarlig for å bestille time og for at du får svar på prøven i riktig tid, samt for betaling av testen. Pris oppgis ved bestilling. Vær oppmerksom på at på enkelte reisemål vil du kunne få testen utført på hotellet mot en ekstra kostnad.

Innreiseregler til Norge

Selv om UDs reiseråd for EU/EØS/Schengen/Storbritannia er opphevet fra 5. juli 2021, vurderer Folkehelseinstituttet fra samme dato landene ut fra smittespredning og med ulike fargekoder. Dette viser hvilke regler som gjelder for innreiserestriksjoner til Norge. FHI vil oppdatere kartet ukentlig (midnatt natt til mandag). Endringer kan komme på kort varsel, og det er viktig at du følger med på den informasjonen som til enhver tid er tilgjengelig.

Tidligere fortalte fargekodene om hvilke land myndighetene mente du kunne reise til eller ikke. Nå forteller fargekodene hvilke karanteneregler som gjelder ved innreise til Norge. Du ser den oppdaterte versjonen av fargekartet og hvilke innreiseregler som gjelder ved å gå inn på fhi.no. Informasjonen oppdateres ukentlig.

Alle som ikke kan vise fram dokumentasjon på at de er fullvaksinert eller har hatt Covid-19 og er immune, må fylle ut et reiseregistreringsskjema før ankomst til Norge. Kravet gjelder også om du kommer fra et grønt land eller område på FHIs oversikt. I tillegg må du teste deg ved ankomst Norge.

Selv om det nå ikke frarådes reiser til landene i EØS/EU, Schengen og til Storbritannia, er det den enkelte reisendes status (vaksinert, ikke-vaksinert, immun m.m.) som avgjør om du må teste deg før du reiser hjem til Norge, og om du må i karantene ved innreise og hvor lenge karantenen skal vare.

Du er selv ansvarlig for å holde deg oppdatert på lokale og nasjonale regler, og for å sikre at du har den nødvendige dokumentasjonen.

 

 

 

Koronasertifikat

Torsdag 24. juni ble det norske koronasertifikatet oppdatert slik at det kan kontrolleres i andre EU- og EØS-land. Fra 1. juli vil europeiske land som er koblet til EUs løsning kunne verifisere det norske koronasertifikatet på sine grenser. 

Hvis du går inn på ditt koronasertifikat, vil du se at kontrollsiden som tidligere het “Utvidet kontrollside” har endret navn til “EU/EØS”. Med dette er koronasertifikatet klart til å bli kontrollert ved grensekryssing i EU- og EØS-landene.

Under flikene for det enkelte land lenger opp på siden finner du mer informasjon om hva som gjelder for innreise til det aktuelle landet. Dette oppdateres fortløpende når vi har ny informasjon. Du er selv ansvarlig for å sette deg inn i reglene og for at du oppfyller kravene for å innreise til ditt reisemål. Har du ikke koronasertifikat, må du kunne dokumentere kravene på annen måte, f.eks. med et reisesertifikat fra en koronatest.

Du kan lese mer om koronasertifikatet på helsenorge.no.

Reiseråd og retningslinjer fra norske myndigheter

Fra 5. juli er UDs reiseråd for EU/EØS og Schengen, Storbritannia og land på EUs tredjelandsliste som FHI anser som trygge opphevet. Disse landene er ikke lenger underlagt reiseråd, men smittesituasjonen i landet avgjør hvilke innreiseregler som gjelder ved innreise til Norge. I tillegg til å vurdere et helt land, vil de også gjøre vurdering av enkelte øyer/øygrupper, som kan avvike fra hva som gjelder for landet for øvrig. Dette gjelder blant annet øyer/øygrupper i Hellas og Spania. Øvrige land vil bli vurdert i august. Les mer på FHIs hjemmesider. 

Tidligere fortalte fargekodene om hvilke land myndighetene mente du kunne reise til eller ikke. Nå forteller fargekodene hvilke karanteneregler som gjelder ved innreise til Norge.  FHI vil ukentlig (ved midnatt natt til mandag) oppdatere sitt kart med de ulike fargene som viser hvilke innreiseregler som gjelder til Norge. 

Hold deg også oppdatert på Utenriksdepartementets nettsider

Heldekkende reiseforsikring

Trygghet på reisen Maxi er en heldekkende reiseforsikring. Forsikringen omfatter helsetjenestekostnader ved akutt sykdom og ulykker, samt hendelser koblet til Covid-19. 

Om du blir syk av Covid-19 på reisen har du:

  • Ubegrenset dekning av utgifter til lege og sykehus
  • Ubegrenset dekning av hjemtransport
  • Feriekompensasjon opp til kr. 50.000,- for erstatning av tapte feriedager i forbindelse med sykdom
  • Tester du positivt ved ankomst på reisemålet uten å ha hatt symptomer før avreise, er du dekket av forsikringen
  • Blir noen i din nærmeste familie hjemme i Norge alvorlig syk av Covid-19, mens du er på reise, har du ubegrenset dekning av utgifter til hjemreise, slik at du kan dra hjem til familien raskest mulig
  • Skal du reise til et land hvor UD har opphevet reiserådet kan du få dekket inntil kr. 10 000,-  til merutgifter ved evakuering.


Ved sykdom utenlands - Hvilken erstatning kan du da få?

  • Forsikringen dekker oppståtte helsetjenestekostnader uten maksgrense.
  • Hjemreisetransport ved sykdom dekkes.
  • Erstatning for tapte feriedager.
  • Erstatningsreise dersom mer enn halve reisen går tapt. Erstatningen dekker hele den medforsikrede familien eller en medforsikret medreisende om du blir innlagt på sykehuset eller må oppholdet på hotellrommet mer enn halve oppholdet som følge av sykdom. 

 

Om en i familien blir syk, hva skjer med de resterende familiemedlemmer?

  • Blir en voksen syk av mild karakter får den syke erstatning for utgifter til helsetjeneste og tapte feriedager.
  • Blir et barn under 12 år syk av mild karakter får barnet samt en medforsikret voksen erstatning. 
  • Blir en i reiseselskapet alvorlig syk og innlagt på sykehus eller må oppholde seg på hotellrommet mer enn halve oppholdet som følge av sykdom, får hele den medforsikrede familien eller en medforsikret medreisende en erstatningsreise. 

 

Ved karantene grunnet Covid-19 og du ikke rekker hjemreisen - hvilken erstatning kan du få da?

  • Får du ikke reist hjem på grunn av sykdom dekker forsikringen merkostnader for en ny hjemreise. 
  • Du får også erstatning for merkostnader til kost og losji.  

 

Ved karantene på grunn av tilfeller av Covid-19 på hotellet som føler til at hotellet stenger, men du er ikke selv syk - hva gjelder da?

  • Maxiforsikringen gjelder om du plutselig og uforutsett blir satt i karantene på reisen på grunn av Covid-19, uansett om du er smittet eller ikke.

 

Nektes du ombordstigning på grunn av symptomer (hoste/forkjølelse), gjelder forsikringen da?

  • Forsikringen dekker kun kostnader hvis du har blitt akutt syk og kan fremlegge legeerklæring.
     

Viktig å tenke på

  • Forsikringen gjelder for Covid-19 i tråd med de fullstendige vilkårene. Det er dog viktig at du er helt frisk når reisen starter.
  • Forsikringen gjelder ikke hvis du reiser ut med et allerede kjent behandlingsbehov.
  • Har du vært syk med Covid-19 og er friskmeldt, men av en eller annen årsak blir syk igjen på reisen, anses dette som en ny sykdom og dermed gjelder forsikringen.

 

Les mer om reiseforsikringen her


 

Legg til reiseforsikringen i din bestilling her

 

Avbestillingsbeskyttelse

Avbestillingsbeskyttelse

Ønsker du økt fleksibilitet, anbefaler vi at du kjøper vår avbestillingsbeskyttelse. Med Apollos avbestillingsbeskyttelse har du mange fordeler utover den beskyttelsen som vanligvis er inkludert i din grunnforsikring og kredittkort.

Dette er inkludert når du kjøper Apollos avbestillingsbeskyttelse:

  • Fri ombooking
  • Angrerett i 60 dager
  • Overdragelse av reisen
  • Avbestilling ved sykdom eller annen uforutsett hendelse (gjelder ved positiv PCR-test eller legeerklæring)
  • Bli boende-garanti

 

Les mer om avbestillingsbeskyttelse her
 

Legg til avbestillingsbeskyttelse her

Avbestillingsbeskyttelsen må tegnes før/samtidig som du betaler depositumet for reisen. Den kan ikke bestilles eller avbestilles i ettertid.. 

For deg som har bestilt en reise fra Gøteborg

Har du bestilt en reise fra/til Gøteborg, er det viktig at du setter deg inn i hvilke regler som gjelder for inn- og utreise til/fra Sverige. Du kan lese informasjonen om Sverige på UDs landsider.

Vi gjør oppmerksom på at vi ikke kan holde deg oppdatert på sms eller e-post om særregler for norske reisende når du reiser fra en svensk flyplass, og du er derfor selv ansvarlig for å følge med på informasjonen og innreisereglene som du finner på apollo.no, på UDs landsider og på Folkehelseinstituttet

Husk spesielt på følgende krav for alle som er 12 år eller mer:

Innreiseregistrering til Norge: Gjelder for alle, bortsett fra fullvaksinerte og immune, og selv om man kommer fra et grønt land.

Testing ved hjemkomst: Gjelder for alle, bortsett fra fullvaksinerte og immune, og selv om man kommer fra et grønt land.

Testing før hjemreise: Gjelder for alle som ikke er fullvaksinert eller immune, og som kommer fra et oransje eller rødt land.

Karanteneregler: Gjelder for alle som ikke er fullvaksinert eller immune, og som kommer fra et oransje eller rødt land.

f

Åpent kjøp
Fri ombooking så mange ganger du vil
Pengene tilbake innen 7 dager ved kansellering
Bestill nå, vent med sluttbetalingen
Endre reisefølge kostnadsfritt
Endre dine tilleggsvalg helt fram til 48 timer før avreise