Vanlige spørsmål

Her har vi samlet de mest vanlige spørsmålene som våre kunder stiller. Hvis det er noe du ikke finner svar på her, eller hvis du ønsker annen informasjon kan du kontakte oss på [email protected] eller 21 01 75 40.

1. Hva koster transport til og fra hotellet?
Prisene varierer. Vennligst kontakt din feriekonsulent for mer informasjon. Transport bestilles samtidig som du bestiller reisen, eller i etterkant. Vær oppmerksom på at du ikke kan bestille transport på internett ved bestilling av kun flyreise.
» Les mer om transport til/fra hotellet

2. Hvor finner jeg flytidene?
Flytidene finner du i bookingdialogens steg 2, samt i steg 5, etter at du har lagt inn navn og adresse.

3. Hvor finner jeg passordet mitt?
Dette finner du på bestillingsbekreftelsen, samt på bekreftelsen du mottar pr. e-post hvis du har oppgitt e-postadresse ved bestilling.

4. Hvor bor jeg når jeg reiser uspesifisert?
Du bor enten på ett av våre hoteller, på innleide hoteller som ikke er en del av vårt ordinære program eller i privat innkvartering.
» Se vilkår for uspesifiserte reiser

5. Hvor mye bagasje kan jeg ta med?
20 kg inkl. håndbagasje er standard, men dette kan variere fra flyselskap til flyselskap. Tillatte mål for håndbagasjen er 56 x 45 x 25 cm, max 5 kg. Vær oppmerksom på at innsjekket bagasje i følge internasjonale regler aldri får veie mer enn 32 kilo pr. kolli - uansett om du som passasjer velger å betale for den overstigende vekten eller dele bagasje med reisefølget.
» Les mer om bagasjeregler

6. Hvordan betaler jeg reisen?
Du kan velge mellom flere betalingsmåter. Kredittkortbetaling via link etter bestilling i vår nettbutikk, nettbankbetaling, betaling i bank eller post. Fristen for betaling er avhengig av hvor lenge det er til du skal reise.
» Les mer om betaling

7. Hvordan vet jeg at onlinebestillingen er fullført?
Når du har fullført bestillingen får du et bookingnummer og passord som bekreftelse på at reisen er bestilt. Har du oppgitt e-postadresse sender vi dessuten en bestillingsbekreftelse pr. e-post samme dag

8. Kan jeg bestille spesialmat om bord?
Vi tilbyr vegetarmat, laktose- og glutenfri samt spesialmat for diabetikere. Spesialmat må bestilles senest 5 arbeidsdager før avreise ved å logge inn på "Min reise".
» Min reise

9. Kan jeg forhåndsbestille leiebil?
Ja, i bestillingens steg 5 kan du enkelt finne priser og bestille leiebil til flere av våre reisemål. Du kan også bestille leiebil i etterkant av reisebestillingen. Dette gjør du ved å logge inn på min reise med bookingnummer og passord.
» Les mer om leiebil og vilkår
» Bestill leiebil på "Min reise"

10. Kan jeg bestille sete om bord?
Vil du være sikker på at reisefølget får sitte sammen, eller har spesielle ønsker om hvor i flyet du vil sitte, kan du bestille sete før avreise mot en avgift.
» Les mer om mulighetene for forhåndsbestilling av seter og priser på dette her

11. Kan jeg bestille ekstra bagasjevekt på flyreisen?
Med flere flyselskaper, blant annet Novair, Thomas Cook Airlines og SAS (charter), har du muligheten for å bestille ekstra bagasjevekt på forhånd. Det er billigere å bestille overvekt på forhånd enn ved innsjekking på flyplassen.
» Les mer om mulighetene for ekstra bagasjevekt og priser her

12. Kan jeg ha med sykkel, golfutstyr og annet sportsutstyr?
Ja, du kan ta med blant sykkel, golfutstyr, surfebrett og annet sportsutstyr mot å betale en avgift. 
» Les mer om priser og regler for spesialbagasje her

13. Kan jeg skrive ut billetten min på apollo.no?
Ja, onlinebilletten finner du ved å logge inn på Min reise med bookingnummeret og internettpassordet. 
» Min reise

14. Når får jeg billetten?
Vi sender deg billetten ca. 2 uker før avreise, forutsatt at vi har mottatt sluttbetalingen for reisen.

15. Når stenger innsjekkingen?
Innsjekking stenger 1 time før avreise. Vi anbefaler at man er på plass allerede 2 timer før avreise. Enkelte reiser med rutefly krever at man er på flyplassen 2 timer før. 
» Les mer om innsjekking og oppmøte

16. Når åpner Apollos servicekontor på flyplassen?
Vi har servicekontor på Oslo Gardermoen Lufthavn. Kontoret åpner som oftest når innsjekkingsskrankene åpner - ca. 2 timer før avgang. Servicekontoret er ikke tilgjengelig ved ruteflygninger. På andre flyplasser i Norge henvender du deg til flyselskapet eller deres agent.