Betaling av reisen

Betaling

Her finner du informasjon om hvordan du betaler reisen. Når du betaler på apollo.no kan du dele opp betalingen i valgfritt beløp og betale med flere ulike kredittkort (gjelder ikke depositum). Dette forenkler betalingen når flere reiser på samme bestilling. 

Betalingsfrister

Fristen for betaling av reisen er avhengig av hvor lenge det er til avreise. Vær oppmerksom på at reisen automatisk vil bli avbestilt hvis betaling ikke gjort innen forfall. Hvis reisen må betales samme dag som du bestiller, må dette gjøres med kredittkort på apollo.no.  

Dager før avreise Betalingsfrist
35 eller mer Depositum betales innen 8 dager. Restbeløpet forfaller 35 dager før avreise. *)
34 til 21 Betaling/kvittering på betaling må være oss i hende innen 24 timer.
20 til 11 Betaling/kvittering på betaling må være oss i hende innen kl. 15 samme dag. 
10 eller mindre Reisen betales umiddelbart med kredittkort, enten via Min reise eller ved manuell kortbelastning på telefon 21 01 75 40 i våre åpningstider.


*) Unntak:
For reiser med rutefly (Emirates, Qatar, Thai Airways, Turkish Airlines, SAS rutefly, Norwegian) er betalingsfristen 45 dager før avreise. Gjelder ikke for våre reiser med rutefly med fleksibel reiselengde (se Alt om reisen - fleksibel reiselengde), der betaling må gjøres samtidig med bestilling uavhengig av hvor lang tid det er til avreise.
 

Betalingsmåter

Kredittkort på apollo.no (0,85% gebyr)
Vi aksepterer Visa, MasterCard/Eurocard og American Express som betalingsmiddel. Ved betaling med disse kortene belastes et gebyr på for tiden 0,85 % av beløpet. Gebyret dekker kostnadene Apollo har ved korttransaksjoner. Hvis betalingen ikke går gjennom, må du kontakte kortselskapet for å finne årsaken til at betalingen ikke kan gjennomføres. Alle kortbetalinger krever 3D-secure (Safe Key for American Express). 

NB! 

Utenlandske kredittkort (bortsett fra nordiske kredittkort) vil ikke bli akseptert som betalingsmetode. 

Foreign credit cards (except Nordic credit cards) will not be accepted as payment method. 
 

Bestilling og betaling mindre enn 10 dager før avreise
Bestiller du mindre enn 10 dager før avreise må reisen betales med en gang. Vi har tekniske problemer med vår betalingsløsning, og du vil derfor bli belastet kredittkortgebyr også ved betaling mindre enn 10 dager før avreise. Send en e-post til: [email protected] med ditt bestillingsnummer, så refunderer vi gebyret du har blitt belastet. Vi beklager ulempen med dette.
 

BankAxess på apollo.no
Vi har dessverre tekniske problemer med betalingsløsning via BankAxess, og kan for tiden ikke tilby denne løsningen. Har du spørsmål om betaling, ta kontakt med oss på telefon 21 01 75 40 eller e-post: [email protected]

Nettbank eller bank
Betaler du i bank, må kvittering være oss i hende innen fristens utløp dersom det er kort tid til forfallsdato. Det kan ta flere dager før betalingen blir registrert i bestillingen. Husk bruk alltid kid-nummer slik at betalingen blir registret på riktig reise. 

Viktig informasjon!

Har du et 8-sifret bestillingsnummer, betaler du til denne kontoen:

Bank: SEB Banken
Konto: 9750 06 21129
Org. nr: 980 061 299

OBS! Vær oppmerksom på at KID nummer består av 9 siffer.

Har du et 12-sifret bestillingsnummer med bindestreker (eks. 190501-0322-00), betaler du til denne kontoen:

Bank: SEB Banken
Konto: 9750.06.22001
Org.nr: 980 061 299

OBS! Vær oppmerksom på at KID nummer består av 14 siffer.

Gavekort
Du betaler med gavekort ved å oppgi kortnummeret lengst nederst på gavekortet (16 siffer) og sikkerhetskoden som skrapes frem til venstre for kortnummeret.
Kjøp, fyll på eller sjekk saldo på gavekort
 

Betaling fra utlandet

Når en betaling til Apollo gjøres fra utlandet via bank må følgende informasjon være med:

8-sifret bestillingsnummer:

SEB
PB 1843 Vika
0123 Oslo

Ibannummer: NO8097500621129
Swiftkode: ESSENOKX
Oppgi KID nr. som referanse

12-sifret bestillingsnummer:

SEB
PB 1843 Vika
0123 Oslo

Ibannummer: NO1097500622001
Swiftkode: ESSENOKX
Oppgi KID nr. som referanse


Er betaling min mottatt?

   

Sjekk om betalingen er registrert hos oss ved å logge inn på din reise. Velg Reiseinformasjon og klikk Fortsett.

Under Betalingsinformasjon kan du se om betalingen har kommet inn (det kan ta opp til tre dager før du kan se at pengene er innbetalt via bankgiro/nettbank.)

Logg inn på Min reise »

 

Avbestilling og tilbakebetaling

Ved avbestilling og/eller tilbakebetaling vil beløpet bli overført på samme måte som betalingen skjedde. Det vil si at betalinger gjort med kredittkort vil bli tilbakeført til kortet som ble benyttet ved betaling. Betalinger gjort via bank vil bli refundert til bank. Oppgi gjerne bankkonto ved avbestilling.