Informasjon om bestilling og bekreftelse

 

Bestilling og bekreftelse

Bestilling kan gjøres pr. telefon, via Internett eller i vårt kundesenter i Kirkegata 15, Oslo. Vær oppmerksom på at vårt kundesenter er kontantfritt. Bestillingsbekreftelsen gir detaljert informasjon om reisen din. Her finner du priser, eventuelle rabatter, reisemål, navn på bostedet, rom-/leilighetstype, måltider og foreløpige flytider. Dersom du har bestilt mat ombord på flyet, transfer, avbestillingsbeskyttelse, reiseforsikring og andre tilleggsytelser som utsikt, balkong, utflukter, leiebil o.l., vil også dette fremgå av bestillingsbekreftelsen. Du er selv ansvarlig for å sjekke at bekreftelsen stemmer overens med hva du har bestilt. Blir feil eller mangler ved bestillingen oppdaget etter at reisen er påbegynt, har du ikke krav på refusjon eller kompensasjon for disse manglene. Det er derfor viktig at du kontakter oss snarest dersom bekreftelsen ikke stemmer overens med din bestilling, slik at vi kan få gjort eventuelle endringer (avhengig av tilgjengelighet).

Har du betalt for papirbillett, vil du motta bekreftelsen pr. post. Med denne følger to innbetalingsblanketter. Den ene gjelder depositum for reisen, som er 1 800,- pr. person innen Europa, og kr 2 000,- pr. person utenfor Europa, og i tillegg ev. avbestillingsbeskyttelse. Den andre blanketten gjelder sluttoppgjøret for reisen. Blir reisen bestilt mindre enn 42 dager før avreisetidspunktet, vil du ikke motta bestillingsbekreftelse i posten. Merk: For enkelte reiser kan depositumet være høyere enn 1 800,-/2 000,-.

Ved kjøp av våre reiser må man benytte utreisen, ellers vil hjemreisen bli kansellert. Dette gjelder både ved bestilling av reise med hotell og kun flyreise. Ønsker du kun en ut- eller hjemreisebillett, kan du bestille våre enveisbilletter. Merk at det for enkelte reisemål ikke er mulig å bestille kun returbillett.

Kontaktinformasjon
Den som bestiller reisen står som hovedbestiller. Eventuelle endringer og avbestilling må alltid gjøres av hovedbestiller (skriftlig eller muntlig). Det er videre viktig at det registreres et mobilnummer i bestillingen. Eventuelle endringer underveis blir sendt på sms, alternativt ringt til, dette mobilnummeret, og det er derfor viktig at du har med denne mobiltelefonen på reisen. Skulle du være så uheldig å miste eller bli frastjålet mobilen under ferien, må du kontakte vårt personale umiddelbart med et alternativt mobilnummer vi kan nå deg og ditt reisefølge på. 

Tilslutningsfly
Flyselskapene tilbyr ofte spesialpriser på såkalte chartertilslutningsbilletter. For korrekt informasjon om aktuelle priser samt bestilling, ring direkte til respektive flyselskap. Vi anbefaler deg å undersøke hvilke vilkår som gjelder ved eventuelle endringer eller forsinkelser i forbindelse med din tilslutningsbillett. Du bør legge inn en tidsmargin på 3-4 timer hvis du bestiller egen tilslutning. Det anbefales også at du kjøper en billett som kan endres i tilfelle av innstillinger, forsinkelser o.l.

Avgangstider
Avgangstidene på bestillingsbekreftelsen er foreløpige. De endelige tidene blir normalt meddelt på billetten. Tidsendringer kan forekomme helt frem til avreise og Apollo kontakter deg dersom det blir endringer etter at du har mottatt billetten. En endring av tidtabeller berettiger ikke til erstatningsreise, prisavslag eller annen kompensasjon.

Forbehold om endringer
Det tas forbehold om at våre priser eller andre opplysninger på apollo.no kan inneholde feil av ulike tekniske årsaker. Eventuelle feil vil bli varslet innen 24 timer nærmeste virkedag, og en eventuelt feil pris vil bli oppjustert.