Gjestevurderinger
Total vurdering | 7,2 / 10 | |
Rengjøring | 8,0 / 10 | |
Oppfylte forventningene | 7,0 / 10 | |
Mat og drikke | 5,6 / 10 | |
Rom / leilighet | 7,9 / 10 | |
Service | 6,3 / 10 |
Siste gjestevurderinger
Lasse,
Drammen
Bekreftet gjest: 2022-07-31
Birgitte,
Moss
Bekreftet gjest: 2022-07-31
Vidar,
OSLO
Bekreftet gjest: 2022-07-31
Tatjana,
Ålesund
Bekreftet gjest: 2022-07-31
Guro,
Nesoddtangen
Bekreftet gjest: 2022-07-03
Silje,
Nesoddtangen
Bekreftet gjest: 2022-07-03
Tom,
Lillestrøm
Bekreftet gjest: 2022-07-03
Lene,
Sagstua
Bekreftet gjest: 2022-07-03
Aud-Marit,
Trondheim
Bekreftet gjest: 2022-07-03
Magnus,
Bardufoss
Bekreftet gjest: 2022-07-03
En gjestevurdering baseres på den enkeltes innlegg hos TripAdvisor (om reiser og hotell). Den reisende kan ha reist på egen hånd eller med en annen arrangør. Apollo tar ikke ansvar for innhold eller vurderinger.
Totalvurdering
-
Sovekvalitet
-
Sted
-
Rom
-
Service
-
Verdi
-
Renslighet
0% anbefaler hotellet
Utmerket | 44 | |
Veldig bra | 28 | |
Bra | 12 | |
Mindre bra | 8 | |
Dårlig | 34 |
Fem siste vurderinger
Fint, men merkelig hotell
Vi bodde en uke på dette hotellet som ligger i Golem. Det er om lag en 20 minutts kjøretur med taxi inn til Durres, som koster omtrent 20 euro. Hotellet er stort og virker som det har mange fasiliteter. Vi synes frokostbuffeten var helt fin, man kan ikke regne med å få fersk laks utenfor Norge. Det var likevel noen ting som ikke ga helt mening - de første dagene var det en barista som laget kaffe, én og én, til hele hotellet. Det så grusomt travelt ut. Mot slutten av uka (overgangen juni-juli) fikk de satt inn en kaffeautomat. Om dette var mer effektivt er heller tvilsomt, det ble kø her også siden den lager kaffen i flere steg, der den også spyr ut en plastkopp med plastskje oppi, enten man ha den vil eller ei. Den smakte i tillegg helt forferdelig (og da overdriver jeg ikke). Vi følte vi fikk valuta for pengene på hotellet, men vi ville ikke betalt mer for rom med balkong og frokost (ca 7000). Bassengbaren serverte kun pizza, og hvordan man bestilte maten var heller ikke opplagt. På grunn av kommunikasjonsproblemer ble det heller ikke tydeligere da vi spurte. Det er to voksenbasseng og et barnebasseng. Solsengene er gode, men de bør innføre et forbud mot å reservere dem. Musikken var til tider veldig høy, på flere høyttalere som spilte ulik musikk på samme tidspunkt. I utgangspunktet var ikke det noe problem, men for noen kan det jo være litt i det meste laget. Vi unner dem uansett å høre på det de vil når de jobber lange dager i 36 grader. Området har en hyggelig promenade med flere restauranter som serverer italienskinspirert mat. Det var også mange isbarer. Likevel er det i gata bak man bør spise. Spiseplassene som ser ut som de kun serverer fast food er de du bør gå på, og bestille tradisjonell albansk mat (prøv feks restauranten Cimi) som ligger rett over Royal G hotell. Vi likte godt tave dheu og ferghese. Ellers oppfattet vi det albanske folk som serviceinnstilte, lavmælte og hyggelige, på tross av varierende engelsk. Tips: be om wifi-passordet før du bestiller, slik at du kan vise bilder og evt. Google translate. Du trenger ikke mer enn en uke her, før du har spist deg gjennom de fleste menyene. Per 2. juli 2022 har enda ikke badelandet ved hotellet åpnet. Det kan være greit å vite. Hotellet ligger i utkanten av promenaden, så det var veldig behagelig og fint.
Ganske bra!
Beliggenhet: absolutt beste beliggenhet av hotellene i området. Stille og rolig uten trafikk rundt. Kort vei til butikker og apotek. Maten: vi hadde all inclusive. Alt i alt helt ok, stort utvalg av friske grønnsaker, noe mindre av kjøtt/sjømat/kylling. Litt synd. Øl/vin servert i plastglass med mindre det er kveld, da er det melkeglass. Rommene: vi fikk et stort rom med to soverom i hagen. Rent og romslig. Stort bad. Hotellet: veldig rent og pent, fine uteområder med massevis av solsenger både på stranda og rundt et av de mange bassengene. Restaurant: vi testet restauranten på sunset terrace en kveld, her var det lang ventetid på veldig lite mat. Istanbul kebabhouse hadde veldig god mat. God pizza i restauranten ved bassengene. Service: ofte en del ventetid, ofte litt vanskelig å få kontakt med de som jobber i restaurantene. Dårlig med informasjon om hva som inngår i all inclusive, hadde gjort seg med en egen drikkemeny. Vi er generelt fornøyde, reiser gjerne tilbake, men jeg tror ikke vi hadde valgt all inclusive neste gang
Ligger fantastisk til ved sjøen.
Vi hadde bestilt en ukes opphold på hotell Prestige Resort for å nyte noen late sommerdager. Dette var ikke første gang i Albania. Landet har gitt oss mange gode reiseopplevelser. Vi har opplevd vakker natur og god service. Denne gangen ble ikke helt som vi hadde håpet på. Hotell Prestige ligger fantastisk til. Hotellet er nytt og alt er rent og fint. Tommel opp. Siden vi trodde at det ikke var noe særlig med restauranter i nærheten, hadde vi bestilt halvpensjon. Det var nedtur. Det er grunn til å være imponert over at man kan få så tilsynelatende gode råvarer til å bli så tørre og smakløse. Og når du i tillegg nesten må danse på bordene for å få kontakt med en servitør som kan gi deg et halvdårlig glass med vin og svelge elende ned med, er det ikke helt sånn vi hadde tenkt. Men, men maten i Albania er billig, vi fant restauranter utenfor hotellet og jammen hadde ikke de ansatt noen som kunne lage mat. Lykke ! Stranden og bassengene rundt hotellet er fantastisk flotte. Gratis solsenger og flust opp med parasoller for de av oss som synes 35 + kan bli litt i heftigste laget. Når avslapping står på programmet ville det vært fint og sluppet unna den samme nattklubb-låte på repet x antall timer hver eneste dag. Her er det noen som ikke helt har forstått sitt eget konsept. Også var det dette med å selge et produkt to ganger da. Vi reiste i regi av Apollo og så vidt jeg hadde forstått det innebar dette tilgang til hotellet og hotellets fasiliteter de dagene vi hadde betalt for. Da blir det litt nedtur når vi to dager på rad blir jaget vekk fra bassenget og deler at området rundt fordi hotellet arrangerer bryllup. Kunne se ut som om brudeparet må ha avtaler og betalt for, at de ikke skal møte på turister under feiringen. Sikkert koselig for dem, kipt for oss som har betalt for å bade og kose oss. Ingen informasjon om hva som skjedde og de som jaget oss vekk var ikke akkurat noen solstråler. Når en del av gjestene i tillegg måtte høre på arabisk dansemusikk fram til i 4-5 tiden på morgenen ble stemningen en anelse redusert. Generelt hadde de ansatte et stykke vei igjen å gå med tanke på service. Det var mer enn nok av de som jobbet, men de var svært dårlig organisert og så ut som om de trengte ferie noen og enhver. Ut over det. Albania er et fantastisk land.
Trengs en erfaren leder som lærer opp de ansatte
Kom en sen kveld og ønsket en liten matbit i restauranten. Vi klarte ikke å holde en samtale pga lydnivået fra et privat selskap som hadde montert anlegget rett mot restauranten og hotell verandaene. Dette har gjentatt seg hver kveld enten det er fra bursdagsfeiring, bursdag, bryllup til kl 2 om natten eller ansatte i Beach-baren som velger sin egen nattklubb musikk hele dagen med et volum som gjør at gjestene reiser seg og går andre steder. De fleste av de ansatte jobber med ryggen til gjestene med nesa nede i mobilen. Hilser ikke engang med et smil eller en god morgen ved frokosten. Står å skravler seg l mellom og bruker mere tid på å sosialisere med hverandre enn å være på jobb.
Albania er ikke klar for turister
Min familie som består av min mann og jeg og to barn på 10 og 15 år, var en uke på dette hotellet i august. Hotellet er nydelig med mange bassenger og nydelig langgrunn strand. Vi fikk rom bak selve hotellbygget og vi fikk hver vårt rom. Jeg hadde på forhånd skrevet Mail til hotellet og spurt om det var mulig å få en av bungalowen ved stranden, men de hadde ikke noe kontroll på det og at det var noe jeg måtte ta med Apollo. Apollo svarte aldri på denne henvendelsen. Det var ingen utsikt. Barna hadde et rom og bad og vi hadde et rom og bad. Rommene er små. Badet er bra med gode dusjer. Det var wifi på barnas rom, veldig dårlig på vårt rom. Vi hadde bestilt halvpensjon, noe jeg ikke anbefaler videre. Maten er under gjennomsnittet og det er lite å velge mellom. Det kom sjelden servitører bort til vårt bord og tok i mot bestilling av drikke. Vi måtte gjøre mye ut av vinkene våre for å få kontakt. Flere kvelden drakk vi vann, det stod i en beholder som vi kunne ta av. Når vi skulle betale for drikke i deres valuta, fikk vi ofte feil beløp tilbake. Det er et basseng til venstre for hoteller som er et rolig område. Det er et helt nytt basseng og det var fint og flott der. På dag nummer 4 kommer det en lettkledd dame og spør hvor jeg bor? Jeg sier at jeg bor her på hotellet. Hun spør videre om jeg bor i en suite, det sier jeg nei til. Da sier hun at dette bassenget er bare for de som har suite. Jeg sier at det var merkelig at de ikke skilter dette på en bedre måte og at de kunne sagt det i resepsjonen. Hun sier ingenting til dette. Jeg går ut av bassenget. Denne damen er der de andre dagene ser jeg. Hun er kledd i korte shortser og t-skjorter og det viser ingen plass at hun arbeider ved hotellet. Et tips er at hu begynner å gå med uniform eller i det minste en nål som viser navn og tittel. Jeg la også merke til at hun snakket med flere av de som fikk lov å være i bassenget på albansk. Det var noe merkverdig over hele det bassenget. Det var også to bryllup der den uka vi var der. Dette førte til at det ene bassengområdet ble stengt for gjester på ettermiddagen og det var høy basslyd til klokken var rundt 04 på natta. Mulig dette ikke kunne vært unngått, men hotellet kunne kanskje gitt oss en liten kompensasjon for vår tålmodighet. Utenfor hotellområdet er det boss i gatene og dårlig lukt. Det er noen butikker som er typisk i syden land. Det er barm som går rundt å tigger, men mødrene sitter på gata og ser tomt foran seg. Veldig trist å se og oppleve. Der tar ca 10-15 minutter med taxi til Durres by. Hadde en veldig god lunsj i Flybar. Anbefaler ingen å reise hit egentlig. Albania trenger kurs i service og landet har behov for et bedre system for renovasjon.
© TripAdvisor